Forside Indhold og distribution Musik

Spotify-konkurrent satser nu på Danmark


Der er gået mere end et år siden musikstreaming-tjenesten Deezer åbnede i Danmark, men nu satses med egen musikredaktør.


Spotify-konkurrenten Deezer har levet en stille anonym tilværelse på det danske marked, siden tjenesten dukkede op herhjemme for mere end et år siden. Men nu får piben en anden lyd.


Deezer retter fokus mod det danske marked, som fortsat anses for at have et kæmpe vækstpotentiale.


“Vi er stolte af at kunne byde vores danske publikum inden for til et bredt musikkatalog udvalgt af vores egne musikredaktører. Med Deezer vil danskerne få mulighed for at lytte til både internationale navne så vel som lokale kunstnere.”, fortæller Axel Dauchez, Administrerende direktør for Deezer.


Musiktjenesten beskæftiger omkring 50 musikredaktører rundt om i verden, der fokuserer på at finde og præsentere ny og spændende musik til brugerne. Det er planen, at også Danmark, inden for kort tid, får egen musikredaktør.


Playlisterne er blevet sammensat af Disco Ensemble, Von Hertzen Brothers og pladeselskabet Soliti, og på sigt bliver det den danske musikredaktørs opgave, i samarbejde med Deezers internationale musikredaktører, at udvikle disse.


Deezer forsøger altid at udvide musikkataloget med nyheder og differentierer sig fra sine konkurrenter ved at give brugerne mulighed for at designe sin egen personlige Deezer afspiller.


 


Pris og tilgængelighed


Premium + servicen tilbyder ubegrænset musik på bærbare computere, tablets, iPhones og Android-telefoner til 99 DKK per måned,


Premium Service, koster 49 DKK per måned og giver ubegrænset musik på en computer tilsluttet til internettet.


En gratis version af Deezer tilbyder ubegrænset brug i en måned, hvorefter lytning vil være begrænset til 2 timer/måned.


Se mere på deezer.com

Annonce