Forside Nyheder

Bloomberg: Sådan bliver iRadio


 


De fleste forventer, at en af Apples store nyheder til den kommende WWDC-keynote bliver iRadio.


Vi har her på siderne viderebragt en hel del rygter og gætværk om iRadio baseret på de aftaler, som Apple har lavet med musikselskaberne. Men nu mener Bloomberg at have fået adgang til informationer, der er så tæt på sandheden, som man kommer det.


Ifølge Bloombergs kilder er teknikere og sælgere i Apples reklamedivision, iAd, nu fået ordrer til at sætte fokus på at sælge radioreklamer. Det passer sammen med andre informationer, Bloomberg har viderebragt, der fortæller, at iRadio (Eller hvad tjenesten nu kommer til at hedde) bliver en tjeneste i stil med Pandora.


De, der kan huske Pandora fra dens korte karriere på den danske del af Internet, eller som bruger tjenesten ad omveje fra USA, ved at der er tale om en radio, der kun spiller den musik, du kan lide, baseret på kunstnere, du vælger.


Pandora-fans vil også vide, at Pandora gik fra at være en betalingstjeneste til at være gratis for et par år siden, og det har Apple taget til sig. Ifølge Bloomberg bliver iRadio altså helt gratis, man skal bare kunne holde reklamerne ud.


Apple satser angiveligt hårdt på reklamerne, for en stor del af iAd-holdet er blevet taget væk fra arbejdet med reklamer i apps og er i stedet blevet sat til at fokusere på iRadio-reklamer. Desuden har Apple sænket priserne for annoncørerne, og vil nu også sælge reklametid til firmaer, der sælger alkohol.


Det sidste var ellers noget, Steve Jobs havde modsat sig helt frem til sin død.

Annonce