Forside CES CES 2015

Netflix: Her er vores planer for 2015



Galleri: Netflix 2015 planer


 


Netflix fortalte om deres 2015 planer


På Hotel Wynn inviterede Netflix recordere.dk på besøg, for at fortælle om deres planer for 2015. HDR og nye app designs er på plakaten.


Som tidligere fortalt, vil Netflix til at stille krav til TV fabrikatørerne om brugeroplevelse og kvalitet på de afspillere som TV producenterne har på deres Smart TV platforme.


“Det er vigtigt at brugerene får lettere adgang til Netflix på deres TV. Der er stadig mange der ikke kan finde ud af at bruge Netflix på Smart TV” fortæller Netflix til recordere.dk.


Det skal være hurtigere at tænde for Netflix, og det kræver at TV’et står i en mere effektiv stand-by mode, end de fleste TV gør i dag. Netflix vil gerne have at brugerne oplever dette på samme måde som f.eks. tabletbrugere.


Det nye Hisense Roku TV som koster ca. 300 USD har allerede opnået “Recommended TV”, så det er ikke kun high-end TV der belønnes med det nye mærke.


Hisense har i øvrigt en dedikeret Netflix knap på deres fjernbetjening, så man kan tænde TV’et direkte til Netflix.


 


HDR – High Dynamic Range – afspilning


Netflix presser nu også for at få HDR afspilning ind i deres apps og streaming. HDR giver bedre kontrast og billededetaljer ved afspilning.


Netflix arbejder på at kunne understøtte både UHD Alliances specifikationer og Dolby Visions version af HDR.


HDR er et ekstra lag af metadata, og det vil kræve yderligere 20% båndbredde af din internetforbindelse.


Forvent dog ikke at se HDR i Netflix før efteråret. De har det som demo nu, men ikke klart til distribution til så stort et publikum som Netflix har.


 


Netflix investerer meget i brugeroplevelser


Netflix bruger meget avancerede algoritmer til at beregne hvad film og TV serier de skal forslå til brugerne, men med så mange titler er det blevet svære at vise nok uden at have mange sider at vise frem.


Fjernbetjeningen er blevet en spændetrøje for mange brugere, men når du kun har piletasterne og OK knappen, så er det vigtigt at brugerne får så god en oplevelse som muligt, og  Netflix er blevet bedre til at vise info om filmen fordi båndbredden er blevet bedre. De store billeder som skifter bag cover er blevet en stor succes, og brugerne bruger mere disse billeder til filmvalg end beskrivelsen af filmen.


Netflix har for nu valgt at bruge videobutik layout hvor brugerne kan genkende hylderne fra videobutikkerne.


Billeder af filmene som minder om covers loader hurtigt og giver en god brugeroplevelse.


Netflix bruger lige nu 100.000 betatestere til at teste en ny brugerflade, og brugerne ved det ikke, da de var nye Netflix brugere da de blev tilfældigt udvalgt. Samtidigt har de en kontrolgruppe på yderligere 100.000 brugere som kører den nuværende platform for at sammenligne brugen af platformene.


 


Nyt design på vej


Det kommende design minder mere om websider med store sektionsbilleder og mindre billeder der beskriver film og serier for brugerne. Det store billede er den film eller serie som passer bedst til brugerens preferencer inden for en bestemt kategori.


Der er også nye layouts på vej til web, og giver en rigtig god app oplevelse.


På Smart TV vil man i den kommende version få levende billeder i baggrunden i stedet for de store billeder, når man vælger mere info om filmen eller serien.


De nye designs forventes at komme til sommer.

Annonce