Forside Nyheder

B&O sælger et par hovedtelefoner hvert minut

-

 

Bang & Olufsen har fået vind i sejlene indenfor hovedtelefoner, der samtidig tiltrækker en helt ny ung målgruppe.

Bang & Olufsen har lige fremlagt det seneste kvartalsregnskab, og det viser en fremgang for området B&O PLAY der oplevede en salgsfremgang på hele 41%.

B&O PLAY blev grundlagt d. 10. januar, 2012, for at tiltrække en yngre målgruppe til Bang & Olufsen. Produkterne i den kategori skulle sælges på nettet og B&O-butikkerne blev suppleret med salg igennem andre kanaler og forhandlere.

Det er netop især Generation Y, unge født i de tidlige 80’ere, der er begyndt at efterspørge produkterne fra B&O PLAY. Ikke mindst hovedtelefonerne.

“Ser vi på markedet for premium hovedtelefoner blandt især yngre forbrugere som Generation Y er det enormt, og de seneste tal tyder på, at vi er ved at få godt fat i netop denne målgruppe. For eksempel er halvdelen af alle kunder inklusiv de danske der køber vores BeoPlay H6 hovedtelefoner under 34 år, og i et vigtigt vækstmarked som Kina er 78% af alle vores kunder under 34 år”, fortæller Henrik Taudorf Lorensen, direktør for B&O PLAY.

Nu sælger B&O et par hovedtelefoner hvert minut.

“I det seneste kvartal var det samlede salg af vores hovedtelefoner mere end 140.000 enheder globalt, hvilket svarer til, at der dagligt sælges et par hvert minut. I samme kvartal har vi også passeret en anden milepæl og har nu totalt solgt mere end 1 million B&O PLAY produkter på verdensplan siden vores start i 2012”, slutter Henrik Taudorf Lorensen.

 

Se også: BeoPlay H8 trådløse HiFi hovedtelefoner med støjreduktion

Annonce