Forside Nyheder

Dagens smil: Sebastian Dorset laver sjov med TDC

-

TDC

Standupkomiker, foredragsholder og skribent Sebastian Dorset har sendt en “klage” til TDC over de seneste prisstigninger.

Journalist, forfatter, foredragsholder og standupkomiker Sebastian Dorset kan ikke forstå de seneste prisstigninger på TV hos TDC, og har et alternativt forslag.

Det viderebringer vi her som “dagens smil”.

Kommunikationen foregik på TDCs Facebook side, først henvendelsen fra Sebastian:

 

Kære TDC.

Den 20. oktober sender I mig en mail, angående den aftale, vi har indgået med hinanden. I foreslår, noget abrupt og overraskende, at jeg fra den dato og fremover skal betale 10 kr. mere i kvartalet og til gengæld have adgang til en tv-kanal mindre.

Jeg synes det er et frisk udspil, som jeg honorerer med at hurtigt svar: Mit modforslag er at jeg betaler 15 kr. MINDRE i kvartalet, og til gengæld får én kanal mere.

Efter at have afsendt dette tilbud, der eftersom jeg har overholdt min del af aftalen noget mere punktligt end jeres må opfattes som ganske fair, hører jeg ikke fra jer. Det undrer mig naturligvis i starten, da jeg kender TDC som fleksible, kundevenlige, lynhurtige og frem for alt rimelige ud over enhver menneskelig grænse.

Men så slår de mig at der selvfølgelig er en indlysende årsag til jeres tavshed:
I har naturligvis indset at der i lyset af jeres udfald og nedbrud på net og tv-tid er tale om et yderst rimeligt forslag fra min side, og stiltiende accepteret det.

Det er først ved gennemgang af jeres som altid soleklare og nærmest kundeleflende regning for sidste kvartal at sandheden i al sin gru går op for mig: I har ved en fejl gennemført jeres eget forslag og ikke mit, ellers rimeligere ditto.

Da denne forveksling er foregået i to på hinanden følgende kvartaler er forskellen i min favør nu oppe på 50 kr, som I meget gerne må overføre indenfor 8 dage. Ellers vil jeg pålægge beløbet nogle af de gebyrer, I vist selv er ganske glade for, når pengestrømmen går i jeres retning.

Jeg ville have sendt det her til jer som en mail, men der er vist sket en fejl: Det er så godt som umuligt at kontakte jer gennem jeres hjemmeside, så nu skriver jeg det bare her.

Jeg glæder mig til I sender pengene, og ser frem til at opfylder den nye aftale, vi nu har indgået, idet jeg spændt ser frem mod at få afsløret, hvilken ekstra tv-kanal, I fremover vil forkæle mig med.

Venlige hilsener fra Sebastian.

 

Hos TDC kundeservice fanger de situationen og svarer:

 

Kære Sebastian

Én mands forslag er en anden, og meget blå, mand m/k’s varsling af prisstigning – og ja, vi har gjort det så sexet, som vores jurister tillader.

Vi kan lige så godt sige det, som det er: Dit udspil er fresh, men vi kom altså først, og enhver der har gået i folkeskole ved, at den, der råber først, altid har ret. I den forbindelse vil vi gøre opmærksom på, at vi også havde førstevælger ved gebyrer.

Det er dog slet ikke umuligt, at du i den ikke alt for fjerne fremtid vil blive begavet med én eller flere glædelige overraskelser. Det er dog Hemmeligt, så vi kan ikke sige mere lige nu.

Tak for dit opslag, Sebastian. Vi er kede af at måtte skuffe dig. Oprigtigt kede af det, faktisk – tro det eller lad være – men det gør vi altså.

Venlig hilsen
TDC

PS. Vi har kun brugt et kvarter på at finde frem til et sted, hvor du kan sende os en mail (link fjernet, red)

 

Annonce