Forside Nyheder

Spotify skruer op for original-indholdet

-

Screenshot_20160713-085427Spotify begyndte så småt sidste år at præsentere sit eget indhold.

Det skete primært som et modsvar på de originalsatsninger, som Apple Music og Tidal markedsfører sig på, selvom Spotify måske ikke helt havde fat i de samme, store navne som de to første. Der var primært tale om playlister med introduktioner fra musikere, der måske ikke helt var kendt af alle.

Nu prøver de dog at gøre endnu mere ud af det. De har netop lanceret to nye ”radioshows”, med særlige koncepter, der involverer musikere.

I ’AM/PM’ præsenterer og fortæller musikerne om den musik, de lytter til om morgenen og om aftenen. De første musikere, der deltager er de to musikpionerer Jean-Michel Jarre og Terry Hall, der er kendte for henholdvis pionérarbejde indenfor elektronisk musik og 80’ernes ska-bølge. To andre kunstnere, der er tilgængelig lige nu er Wolf Alice og Tinie Tempah.

Det andet koncept er ’Secret Genius’, hvor folkene bag musikken – sangskrivere og producere – fortæller om deres arbejde. I sagens natur er det ikke nødvendigvis navne, folk kender, der er i denne kategori, men der er dog et indslag med James Blake.

Man kan finde de nye indslag ved at søge efter titlerne og kigge under playlisterne.

 

Annonce