Forside Produkter Mobil

Telia lancerer ny butikskoncept med tre butikker i én

-

 

Telias nye flagship store i Kolding (foto: Telia)

I dag åbner Telia en helt ny flagship store i Kolding. Udover at være en af de største telebutikker i Nordeuropa, bliver den nye Telia-butik samtidig en test af en helt nyt koncept for telebutikker, hvor to nyskabelser betyder en samling af tre vidt forskellige services samlet i én butik.

Først og fremmest indeholder det nye koncept den klassiske telebutik, som vi kender i dag med salg og rådgivning af alt fra mobiler og tablets til abonnementer og de mange digitale tillægstjenester, som Telia-kunder frit kan vælge i mellem Men også med loungeområde, hvor du i ro og mag kan teste de forskellige produkter, inden du vælger om, du vil købe eller ej.

 

Autoriseret mobilreparation – mens du venter

Som de første i Danmark tilbyder Telias butik i Kolding autoriseret reparation af mobiltelefoner. Det klares – afhængigt af skadens omfang – mens kunden venter. Alle reparationer udføres af uddannede reparatører. Det betyder, at man fx kan få skiftet en smadret skærm uden, at garantien bortfalder.

”Jeg tror, mange danskere har hørt skrækhistorier om folk, der står med en næsten ny smartphone, som er gået i stykker, men hvor garantien ikke dækker, fordi skærmen er blevet skiftet på et uautoriseret værksted. Som mobilkunde er det en ubehagelig situation at stå i, og det vil Telia gerne undgå med den nye in-store service,” siger Christoph Nørgaard, der er privatkundedirektør i Telia.

Muligheden for at få repareret sin mobil af en uddannet reparatør gælder også for ikke Telia-kunder.

”Jeg kan sagtens forstå, at kunderne gerne vil undgå besværet med at undvære sin mobil i de relativt mange dage, det kan tage at få den sendt frem og tilbage fra et rigtigt værksted. Men vi ser alt for mange problemer med mobiler, der har været forbi de uautoriserede værksteder. Derfor tester vi hos Telia nu, at lægge de rigtige værksteder ud i vores butikker, så kunderne ikke mister sin garanti på mobilen,” fortsætter han.

 

Kundeservice flytter ind i butikken

Udover den almindelige kundeservice, som alle Telia butikker tilbyder, så vil den nye butik også få et særligt kundeservice-område, der vil fungere som en lille ’filial’ af Telias centrale kundeservice. Kundeservice-området bliver adskilt fra butikkens øvrige funktioner, så kunder med lidt mere komplekse spørgsmål eller problemer, kan møde op i butikken og i god ro og orden – og måske over en kop kaffe – få løst sine problemer uden at risikere en kø af øvrige handlende stående bag sig som en stressfaktor.

Hvis det nye koncept bliver en succes, er det planen at udvide konceptet – ikke bare til andre Telia-butikker i Danmark – men også til Telia-butikker i andre lande, hvor Telia opererer.

Annonce