Forside Indhold og distribution Film

YouSee ændrer forklaring om årsag til nedbrud

-
Foto: Shutterstock.com. Illustration: recordere.dk

Det var alligevel ikke et overgravet kabel der lagde Yousees streamingunivers ned søndag.

Danmarks største underholdningsunivers gik ned søndag ved middagstid og vendte først tilbage til helt normale tilstande iløbet af mandagen.

Første udmelding lød at der var problemer med deres login-tjeneste, og derfor kunne tv-bokse og apps ikke logge på for adgang til streaming tv, film og musik.

Senere blev det uddybet at et fiberkabel var blevet gravet over, og det fik flere til at undre sig over 1) hvorfor der ikke var en backup-fiber og 2) hvorfor det kunne tage så mange timer at lappe kablet sammen igen.

Nu viser det sig at det slet ikke var en kabelfejl, men derimod en hardwarefejl på noget af YouSees udstyr. Det skriver Version2.

Artiklen fortsætter efter annoncen

“Det blev undersøgt i aftes, om der var tale om en overgravning, da der var en afbrudt forbindelse mellem to af TDC’s netværkscentre. Det har ved nærmere undersøgelse vist sig, at afbrydelsen skyldtes fejl i teknisk udstyr på grund af en hardware-fejl. Fejlen er nu blevet rettet, og alle kunder er oppe og køre igen”, fortæller kommunikationspartner hos TDC Helle Hvidt Wallentin til Version2.

 

Annonce