Forside Detail

HiFi Klubben sælger færre TV og flere kerneprodukter

-
Hi-Fi Klubben. Foto: recordere.dk

HiFi Klubben investerer nu massivt digitalt og styrker salget i Tyskland.

Europas største specialkæde inden for lyd, danske HiFi Klubben, er klar med årsregnskabet der viser et plus på 50 millioner kroner på driftsresultatet.

Trods et mindre fald i omsætningen i forhold til året før, er direktøren tilfreds med udviklingen. Den lidt lavere omsætning skyldes et fald i salget af TV og en reduktion i antallet af butikker. Til gengæld trækker kerneprodukterne, Hifi, den anden vej.

“Vi har oplevet et lille fald i omsætningen, som dels skyldes et dyk i vores salg af fjernsyn, og dels at vi som led i vores strategi har tilpasset antallet af butikker til markedet i Skandinavien. Salget af vores kerneprodukter er stigende, hvilket sikrer en profitabel forretning, mens vores rene driftsindtjening er tæt på status quo”, lyder det fra Christoffer Arensbach, adm. direktør i HiFi Klubben, og han fortsætter:

Annonce:

“Der er foretaget betydelige, langsigtede investeringer i marketing og udvikling af vores omnichannel-strategi, samt i det tyske marked. Vi er i færd med at styrke vores forretning, og vi forventer en øget omsætning det kommende år”.

Siden efteråret 2018 har hifikæden været i gang med at omdanne butikkerne til showrooms, hvor mere af omsætningen istedet skal komme fra online salg.

“Vi skal kombinere vores stærke fokus på musikoplevelsen og demonstration af vores produkter med en tættere integration mellem butikkerne, vores digitale platforme og den bagvedliggende logistik. På mange måder er vi faktisk inspirerede af, hvordan konceptet startede i 1980, hvor det var postordresalg og direkte forsendelse fra lageret”, forklarer Christoffer Arensbach.

Over det seneste år har den danske lydekspert også investeret i mere marketing, samt i det tyske marked hvor salget i butikkerne er gået frem med 74%. I Tyskland er der nu 5 butikker: Tre i Hamborg, og en i hhv. Køln og Bonn.

Derudover har der i kæden været et stort fokus på at rekruttere medarbejdere med de rigtige kompetencer, til at sikre en kompetent og ærlig rådgivning i deres butikker/showrooms.

 

Annonce: