Forside * Tema: TV-krigen

TV-krigen: Discoverys seertal er halveret efter YouSee exit

-

Discovery-kanalerne bløder seere efter de ikke længere er med hos YouSee kabel-tv.

Kantar Gallup har udsendt seertal for uge 2, der er den første hele uge af 2020, så nu kan effekten af Discovery-kanalernes manglende distribution aflæses.

Discovery bløder seere lige nu. Deres seerandel er halveret siden deres kanaler forsvandt fra YouSee kabel-tv. YouSee distributerer tv til ca. halvdelen af de danske husstande, og statistikken passer med det, ihvertfald her for den første hele uge af i år.

Annonce:

I uge 2 af 2019 der havde Discovery-kanalerne 8,5% af seerne. Her i uge 2 af 2020 er det tal faldet til 4,2%.

I samme uge af 2019 der tilbragte danskerne i gennemsnit 13 minutter dagligt på en af Discoverys kanaler, her i 2020 er det faldet til 6 minutter dagligt.

På ugebasis blev der set 91 minutter i gennemsnit, på en eller flere af Discoverys kanaler. I år er det tal faldet til 42 minutter dagligt.

Tallene er hentet fra de Kantar Gallups pressemeddelelse for Seer-Undersøgelsen, som er de officielle seertal i Danmark. De er sat i skema herunder.

I skemaet ses også at DR er gået tilbage efter lukningen af 3 tv-kanaler, mens andre deriblandt TV 2, er gået frem.

 

Seertid uge 2, for hhv. 2019 og 2020

 Antal min. dagligtAntal min. ugentligtSeerandel % 
Broadcaster201920202019202020192020Forskel %
TV 2677647253144,152,4+ 18,8%
DR544538031635,531,2- 12,1%
NENT131189798,37,8- 6,0%
Discovery13691428,54,2- 50,6%
Fox129150,81,5+ 87,5%
Disney11890,70,9+ 28,6%
Viacom11750,70,5- 28,6%
Turner10410,30,1- 66,7%
Øvrige2315181,41,8+ 28,6%

 

Se også: Øvrige artikler i tema TV-krigen

 

Annonce: