Forside Nyheder

Blev lovet bredbånd til samme pris og så steg regningen

-
YouSee butik. Foto: recordere.dk

Klagede over prisstigning hos YouSee efter abonnementsskifte af bredbånd og fastnet

Teleankenævnet har afgjort en sag, hvor en kunde hos YouSee steg i de månedlige telefonudgifter efter skift af bredbåndsabonnement.

Klager havde tidligere haft et abonnement hos Fullrate, et samleabonnement med ADSL bredbånd og fastnet telefoni. Da Fullrate blev indlemmet i YouSee fulgte abonnementerne med over.

Annonce:

Løsning via telefonstikket:

  • ADSL bredbånd 15/1 Mbit
  • Bredbåndstelefoni (fastnet) inklusiv fri tale til danske mobil- og fastnetnumre

I alt kr. 229/måned.

Så fik klager et tilbud fra YouSee: Skift fra ADSL (kobber) til kabel-tv (coax) og få hurtigere internet.

Hej xx

I dag får du internet gennem dine telefonkabler – men det er desværre en forældet teknologi. Derfor vil vi gerne hjælpe med at skifte din løsning, så du undgår problemer med dit
internet i fremtiden.

Du er en af de heldige, der allerede har adgang til at få internet via dine kabel-tv-kabler gennem det stik som du bruger til dit tv. Og derfor er skiftet til nyt internet meget nemt for dig. Kabel-tv-kablerne er en fremtidssikret forbindelse, som rigtig mange af vore kunder vælger, når de har muligheden.

Ring til os nu ..så har du selv mulighed for at være med til at vælge din nye løsning.

 

Det synes klager lød godt, og han kontaktede YouSee for at høre nærmere.

Her fik klager, efter eget udsagn, et tilbud om at konvertere til kabel-tv bredbånd (coax) og få en 100/20 Mbit forbindelse til samme pris, de 229 kr/måned.

Men det skulle vise sig at den ny internetforbindelse ikke indeholdt en fastnetforbindelse, som den klager tidligere havde inkluderet via telefonstikket. I stedet opkrævede YouSee nu 99 kr/måned oveni for bredbåndstelefoni – fastnet via coax.

Så den samlede pris endte på 328 kr/måned, for bredbånd med højere hastighed og fastnet telefoni. Men det var jo dyrere end de 229 kr/måned som klager hidtil havde betalt, og en pris som klager mente at YouSees kundeservice havde lovet at fortsætte med.

YouSee fastholdt af det var den rigtige pris, og at det også fremgik af den ordrebekræftigelse som klager havde fået. De valgte dog at kreditere 6 x 99 kr, prisen for bredbåndstelefoni i bindingsperioden.

Sagen endte i Teleankenævnet, hvor klager ikke fik medhold. Nævnet mener at YouSee har orienteret om priserne, og at den ny aftale derfor er gældende.

I henhold til dansk rets almindelige regler om bevisbyrde gælder, at såfremt den ene af parterne gør gældende, at der er aftalt noget andet end det, der fremgår af aftaledokumenterne, så må denne part godtgøre, at der mundtligt blev indgået en anden aftale.

Nævnet finder ikke, at klager med sine egne oplysninger om, hvad en sælger havde lovet, har godtgjort dette.

Derfor fik klager ikke medhold. Sagens detaljer kan læses her.

 

Annonce:
Forrige artikelSlap for at betale for udeblevet teknikerbesøg
Næste artikelBegrænset streaming af TV3-kanalerne breder sig
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.