Forside * Nyheder

YouTube dropper Stories-funktionen fra juni

-

YouTube har annonceret, at de vil afskaffe Stories-funktionen, der tillader brugerne at dele midlertidige opslag, fra og med juni. Fra den 26. juni vil brugerne ikke længere kunne poste Stories, og eksisterende opslag vil udløbe efter syv dage.

Stories-funktionen blev først introduceret i 2017 under navnet Reels og var oprindeligt kun tilgængelig for brugere med over 10.000 abonnenter. Ligesom på Instagram (der igen hentede konceptet fra Snapchat), forsvandt YouTube Stories efter en vis periode. Skabere kunne bruge Stories til at dele opdateringer eller behind-the-scenes-indhold for at promovere deres kanal. Men når man ser på det i dag, ser det ikke ud til at have vundet stor popularitet – adgangen var begrænset, få skabere bruger Stories regelmæssigt, og funktionen er ikke blevet markedsført særlig meget, endda ikke af YouTube selv.

Annonce:

I mangel af Stories vil YouTube opfordre skaberne til at poste indhold på andre dele af platformen såsom Community Posts og Shorts. Virksomheden har for nylig udvidet adgangen til Community Posts, en tekstbaseret opdateringsfunktion, og har tilføjet muligheden for, at indlæg kan udløbe efter en bestemt periode. Skabere kan også dele afstemninger, quizzer, billeder og videoer som Community Posts, der vises i en separat fane på deres kanaler.

YouTube har også arbejdet på at kanalisere populariteten af korte videoer over i deres TikTok-konkurrent, Shorts, og har forsøgt at overbevise traditionelle skabere af lange videoer om at begynde at lave kortere indhold. I februar begyndte YouTube at dele annonceindtægter fra Shorts med skaberne som en del af en ny indtægtsgenereringsplan.

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.