Forside * Nyheder

Dansk app vinder ærefuld Apple-pris

-

Den danske iOS-app ‘Too Good To Go’ har vundet en App Store Award

App Store Awards er en årlig prisuddeling fra Apple, som anerkender apps og spil, der har givet brugerne mulighed for at slippe kreativiteten løs, udforske en helt ny verden af eventyr og have det sjovt sammen med familie og venner.

Annonce:

I år har i alt 14 apps vundet, indenfor kategorier under apps, spil og kulturel indflydelse. Det er i sidstnævnte kategori at den danske app Too Good To Go, der er verdens største markedsplads-app for overskudsmad, er blevet hædret med en af årets priser.

Apple har anerkendt den danske app for sin brugeroplevelse og dybtgående kulturelle indflydelse på samfundet. Gennem appen kan brugere redde god mad fra at gå til spilde til en god pris fra 150.000 butikker, caféer, bagerier og restauranter i 17 lande. Indtil videre har Too Good To Go hjulpet med at redde mere end 280 millioner måltider fra at gå til spilde, fortæller selskabet i en udmelding.

“Denne pris tjener som bevis på, at unge virksomheder gennem teknologi kan levere en stærk social indvirkning i verden”, fortæller Mette Lykke. Hun understreger, at app’ens succes handler ikke kun om finansielle gevinster; “det handler om at redde god mad fra at gå til spilde, drive dekarbonisering og aktivt bidrage til kampen mod klimaændringer.”

Den danske app er i dag tilgængelig i 17 lande med i alt 150.000 butikker, caféer, bagerier og restauranter, og tæller firmaer som Starbucks, Carrefour, ALDI, SPAR, Costa Coffee, Morrisons, Mitchells & Butlers, Biedronka og Netto.

 

Apple App Store Awards 2023 Vindere

Apps

  1. Årets iPhone-app: AllTrails (AllTrails, Inc.)
  2. Årets iPad-app: Prêt-à-Makeup (Prêt-à-Template)
  3. Årets Mac-app: Photomator (UAB Pixelmator Team)
  4. Årets Apple TV-app: MUBI (MUBI, Inc.)
  5. Årets Apple Watch-app: SmartGym (Mateus Abras)

Spil

  1. Årets iPhone-spil: Honkai: Star Rail (COGNOSPHERE PTE. LTD.)
  2. Årets iPad-spil: Lost in Play (Snapbreak Games)
  3. Årets Mac-spil: Lies of P (NEOWIZ)
  4. Årets Apple Arcade-spil: Hello Kitty Island Adventure (Sunblink)

Kulturel indflydelse

  1. Pok Pok: Et inkluderende digitalt legerum for børn (Pok Pok)
  2. Proloquo: Tilgængelighedsapps for kommunikation (AssistiveWare)
  3. Too Good To Go: Minimering af madspild (Too Good To Go)
  4. Unpacking: Meditative opgaver om forandring og forbindelse (Humble Bundle)
  5. Finding Hannah: Et coming-of-age-spil med fokus på helbredelse og selvindsigt (Fein Games GmbH)

Årets Trend: Generativ AI – Integration af AI i apps, understreger teknologiens udvikling og potentiale.

Om Apple App Store:

  • Lancering: 2008
  • Antal Apps: 1,8 millioner
  • Ugentlige Besøgende: Over 650 millioner fra 175 lande
  • Økonomisk Impact: Genererede $1,1 milliard i 2022

Kilde: Apple

 

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.