Forside Nyheder

YouSee: Vi leder stadig efter fejlen (løst)

-
Det lader til at det er et overgravet fiber

Siden 12:50 har mange tusinde YouSee kunder ikke kunne bruge deres streamingtjenester, og TV-bokse. Problemet er stadig ikke fundet, men YouSee mener det er et kabelbrud.

Som vi meget tidligere i dag skrev, så er YouSee ramt af et omfattende nedbrud. Problemet gør at YouSee’s kunder ikke kan bruge deres app, streaming tjenester (serier, film og musik).

Kommunikationschef Peter Glüsing hos YouSee fortæller nu, at man formoder det er et overgravet fiber i Sydhavnen i København, der er skyld i problemerne. Fiberkablet forbinder YouSee’s hovedkvarter med andre systemer i TDC koncernen.

Det er dog stadig for tidligt at melde ud hvornår YouSee igen er fuldt fungerende, men nu har YouSee’s kunder været uden mange af deres tjenester i over 6 timer.

 

 

Sæt dit TV i antenne-stikket

YouSee’s forslag til en midlertidig løsning for kunderne, er at sætte antennekablet direkte op i dit tv og lave en kanalsøgning.

Dette skulle gerne give dig dine tv-kanaler tilbage på tv’et, fortæller YouSee på deres hjemeside. Den løsning minder meget om deres FM-Sluk, hvor man tilbød sine kabel-tv kunder en stueantenne for at høre radio.

 

Service-meddelse fra YouSee

En fiberforbindelse i København er gravet over af en entreprenør. Kablet forbinder to af TDC’s vigtige netværkscentre. Vi er derfor ramt af en fejl, der betyder, at vores kunder for øjeblikket oplever problemer med at tilgå tjenester som TV & Film via web og app, YouSee Musik, Mail, Selvbetjening, TV-boks og visse kunder med bredbånd.

Det er dog lykkedes at etablere forbindelse til vores Film&TV app til mobil og tablet, så man i begrænset tilstand nu kan se tv her.

Der er lige nu tekniker-teams ude for at genoprette forbindelsen hurtigst muligt. Samtidig prøver vi at sende signalet via alternative kabler for at genoprette de ramte tjenester.

Vi arbejder på højtryk med alt disponibelt mandskab på begge løsninger for at få signalet op at køre igen hurtigst muligt, og vi regner med at være oppe at køre her til aften.

Vores kunder med tv-boks kan med fordel sætte antennekablet direkte i tv og foretage en kanalsøgning.

Vi knokler som sagt på at løse problemet, og man kan følge med på vores hjemmeside og her på Facebook, hvor vi løbende opdaterer med seneste status.

YouSee

 

Annonce