Forside Indhold og distribution Film

Amazon vil også have en ’Bright’

-

’Bright’, der havde premiere på Netflix kort før jul, er streamingtjenestens hidtil dyreste film med et budget på 90 millioner dollar.

Ifølge Netflix selv har filmen dog været en stor succes, som de laver en efterfølger til.

At Netflix på denne måde er gået efter at lave en blockbuster-film, er ikke gået ubemærket hen hos deres nærmeste konkurrent, Amazon.

Ifølge Reuters vil Amazon nu satse mere på store, kommercielle film, i stedet for de små indie-film, de har stået bag indtil nu. De har ellers haft en del succes med sidstnævnte, f.eks. den Oscar-vindende ’Manchester By The Sea’ i 2016, og ’The Big Sick’ fra 2017, der hev over 40 millioner dollar hjem i de amerikanske biografer, og som Amazon kun havde betalt 12 millioner dollar for.

Artiklen fortsætter efter annoncen

Forskellen på Amazon og Netflix er bl.a. at Amazons filmsatsninger rent faktisk kommer i biograferne, før de lander på Amazon Video. For både Amazon og Netflix gælder det dog, at det eksklusive indhold blandt andet har til formål at hive abonnenter hjem til tjenesterne.

Både derfor, og fordi de gerne vil tjene penge ved billetlugen, vil Amazons film-arm, Amazon Studios, nu satse på film i 50 millioner-dollar-klassen, der appellerer til et bredt publikum, siger kilder med indsigt i sagen. En lignende strategi er tilsyneladende igang på serie-siden.

Amazon Video har dog efter sigende ikke tænkt sig at give helt op overfor indie-film. Disse film kan stadig blive købt af Amazon, men vil i stedet i højere grad gå direkte til streamingtjenesten i stedet for at runde biograferne først.

Annonce