Forside Produkter Computere

Apple: Fri service på keyboard-fejlen i MacBook og MacBook Pro

-

Apple anerkender at keyboards i udvalgte MacBook og MacBook Pro modeller kan få problemer. Se modellerne her.

Flere af Apples bærbare computere indenfor MacBook og MacBook Pro serierne har øget risiko for fejl på keyboard.

Selvom risikoen er lille, så har Apple registreret at der kan komme problemer med visse modeller, og oprettet et såkaldt ‘Service Program’.

Fejlene kan opleves som en eller flere af følgende:

  • Tastetryk gentages uventet
  • Tastetryk opfanges ikke
  • Taster hænger og føles forkert ved tryk

Apple vil uden omkostninger servicere de computere der rammes af fejl omfattet af service-programmet, og fortæller at det kan både være udskiftning af enkelte taster eller hele tastaturet.

Tilbudet om fri service gælder i op til 4 år efter købsdato.

 

Modeller omfattet

Disse modeller af MacBook og MacBook Pro er omfattet af Apples Keyboard Service Program:

  • MacBook (Retina, 12″, fra begyndelsen af 2015)
  • MacBook (Retina, 12­”, fra begyndelsen af 2016)
  • MacBook (Retina, 12″, 2017)
  • MacBook Pro (13″, 2016, To Thunderbolt 3 Porte)
  • MacBook Pro (13″, 2017, To Thunderbolt 3 Porte)
  • MacBook Pro (13″, 2016, Fire Thunderbolt 3 Porte)
  • MacBook Pro (13″, 2017, Fire Thunderbolt 3 Porte)
  • MacBook Pro (15″, 2016)
  • MacBook Pro (15″, 2017)

For at se Mac-model inde fra MacOS: Tryk på Apple-logo () i menu og vælg ‘Om denne Mac’ (About This Mac).

Hvis du oplever denne fejl så tag backup af computeren og kontakt et af de godkendte serviceværksteder. Tjek: denne side

 

Annonce