Forside Detail

Dansk elektronikkæde lancerer nyt butikskoncept

-
En 100 m2 stor El-Salg butik etableret inde i en SuperBrugsen butik i Skanderborg. Foto: El-Salg

Elektronikkæden El-salg lancerer shop-in-shop i nærmiljøet udenfor butikscentrene.

Kæden El-Salg, der forhandler forbrugerelektronik, el-artikler og hvidevarer, lancerer nu et nyt butikskoncept.

Det går mod strømmen om at centralisere salget i varehuse og butiksbyer. De satser istedet på at kunne rykke mere salg tættere på kunderne.

Det nye koncept skal være et supplement til nethandlen og være med til at løfte detailhandlen rundt om i landet.

 

Tomas Holm Hedehus, adm. direktør i A/S EL-Salg. Foto: El-Salg

 

“Antallet af tomme og lukkede butikker rundt om i lokalsamfundene taler deres eget tydelige sprog. Nethandel og vandring fra land til by har vanskeliggjort det at drive specialforretning i mange byer i Danmark. Faktum er dog, at tre ud af fire hårde hvidevarer forsat handles i fysiske butikker”, fortæller Tomas Holm Hedehus, adm. direktør i A/S EL-Salg.

Derfor lancerer elektronikkæden nu shop-in-shop, så kunderne kan få varene demonstreret og handle gennem El-Salg, der hvor de i forvejen handler f.eks. dagligvarer.

“Vores shop-in-shop-koncept henvender sig derfor til den store gruppe af kunder, der ønsker at spare tid ved at handle hos os, når de alligevel skal købe dagligvarer. De kan enten få varerne med hjem med det samme eller bestille online med rådgivning i butikken”, lyder det fra Tomas Holm Hedehus.

 

Der kan også prøves gaminggrej i butikken. Foto: El-Salg

 

Konceptet testet i en SuperBrugsen

Kunderne i en SuperBrugsen i Skanderborg blev d. 1. august de første til at benytte det nye butikskoncept i Danmark. En 100 m2 stor butik blev etableret inde i SuperBrugsens butik, hvor medarbejdere fra EL-Salg står for salget af forbrugerelektronik og hårde hvidevarer.

Udover den normale handel i butikken, er det også muligt at handle via touchskærme, hvor kunderne selv – eller med bistand – har adgang til kædens +12.000 varenumre.

“På den måde skaber vi en hybrid mellem det at handle i en fysisk butik og det at handle på nettet”, fortæller Tomas Holm Hedehus. Efter blot 14 dage har det nye koncept vist sig at være en succes.

“Vi har på 14 dage haft utrolig mange besøgende i butikken og solgt for et beløb der langt overstiger, hvad vi havde regnet med. Det bekræfter mig i, at vi med dette nye butikskoncept har ramt noget, der både viser, hvad Skanderborg har manglet, men også hvad, der er fremtiden for detailhandlen i forhold til det at drive butik”, lyder det fra Tomas Holm Hedehus.

El-Salg kalder det nye shop-in-shop for omkostningseffektivt, og en ny måde hvorved kæden kan styrke sin position i markedet. Lige nu kigger de derfor efter nye placeringer for tilsvarende shop-in-shop butikker rundt om i landet.

 

Annonce