Forside Detail

4 ud af 10 netbutikker forlænger Black Friday

-
Tekst: Shutterstock.com. Illustration: recordere.dk

Black Friday bliver til Black Week hos 40% af online-butikkerne

Black Friday er på få år blevet en stor udsalgsdag herhjemme. Black Friday i november 2015 regnes som dér hvor fænomenet slog igennem i Danmark, og siden er det taget til i styrke og omfang.

Men det er kun én enkelt dag og i år falder den endda sent, den 29. november. Jo tættere den udsalgsdag ligger op mod jul, jo større risiko er der for at den tager omsætning fra julesalget.

Om det er den risikovurdering, eller bare almindelig købmandskab, vides ikke; Men flere butikker satser nu på at udvide Black Friday til flere dage. Det er ikke nogen ny tanke, men i år får det tilslutning af stadig flere netbutikker.

Annonce:

En undersøgelse, som analyseinstituttet Kantor Sifo har lavet for Pristjenesten Pricerunner, peger på at 4 ud af 10 danske online-butikker i år udvider Black Friday til Black Week, med udsalg i hele uge 48.

“De butikker vi har talt med fortæller samstemmende, at de håber på at de kan hente et godt udsalgs resultat hjem ved at lave et ugelangt Black Week udsalg”, fortæller direktør i Pricerunner, Martin Andersen.

Men da Black Friday, der i år falder på fredag d. 29. november, samtidig er store lønningsdag, så ventes der fortsat en høj omsætning på selve dagen.

52 danske online-butikker deltog i undersøgelsen, der blev gennemført i perioden 23. september til 30 september.

 

Disse produkter venter Pricerunner vil hitte under ‘Black Friday’-udsalget i år.

– Legetøj
– Høretelefoner
– Mobiltelefoner
– TV
– Spillekonsoller
– Højttalere
– Køkkenudstyr
– Sko
– PlayStation 4 spil
– Aktivitetsmålere

 

Annonce: