Fejlen i Sonos netbutik, hvor de har sendt for mange pakker ud, kan være ganske omfattende
Som vi skrev forleden dag, så har Sonos haft et problem med deres netbutik, som har været skyld i at kunder har modtaget mere end de bestilte.
“En nylig opdatering af vores systemer resulterede i, at nogle ordrer blev behandlet flere gange. Desværre blev du ramt af denne fejl og er blevet opkrævet for meget. Du vil også modtage flere forsendelser af din ordre”, skrev Sonos ud til berørte kunder.
Så kunder der troede de kun bestilte en portion varer kunne ende med at få flere leveret – og opkrævet betaling for alle leverede varer.
Dette kan dog være ulovlig praksis, fordi amerikansk lov er at hvis firmaer sender varer som ikke er bestilt, så kan man som forbruger betragte det som en gave.
Efter at The Verge skrev om fejlene forleden dag, så har de modtaget flere henvendelser fra berørte Sonos-kunder. En af dem finder sin lejlighed omdannet til et lokalt Sonos-lager. Det skriver The Verge i en opdatering.
Kunden, som ønsker at være anonym, bestilte et Sonos Turntable Set, Arc soundbar, Arc wall mount, en One og en Roam højttaler – og endte med at få seks styk af hver. Dette leveret som 30 forskellige forsendelser.
Som andre har fortalt så har Sonos også opkrævet penge for varerne, og fortalt at de penge først kan returneres når de forkerte leveringer er modtaget retur. Til det kan de udlevere returlabels til porto.
Kunden brokker sig dog over at der ingen kompensation følger med. Vedkommende skal selv udskrive labels og aflevere alle pakkerne i den lokale UPS postbutik. Efter at have brokket sig til Sonos så sendte UPS en bil ud, som nøjes med at køre afsted med en enkelt pakke, og lade resten stå.
Sonos har ikke ønsket at kommentere på leveringsproblemerne overfor The Verge.