Forside * Featured

YouSee skal af med kompensation for fejl på tv-boks

-
Foto: recordere.dk

Teleankenævnet tildeler en forbruger kompensation for en YouSee tv-boks som ikke fungerede efter hensigten

I en afgørelse fra Teleankenævnet har en forbruger opnået delvis medhold i en klage mod YouSee vedrørende problemer med deres TV-boks. Sagen drejede sig om en klager, der havde oplevet vedvarende problemer med at afspille optagelser via sin TV-boks, hvilket førte til en klage over manglende funktionalitet trods gentagne løfter om udbedring fra YouSee’s side.

Klagen blev indledt, efter kunden havde bestilt et 200/200 Mbit fibernet og TV-pakke i september 2021, hvortil der fulgte en TV-boks med avancerede funktioner såsom pause, spoling, optagelse, og genstart af TV-programmer. Problemerne med TV-boksen resulterede i, at kunden kun kunne afspille cirka halvdelen af sine optagede udsendelser, hvilket ledte til en officiel klage i august 2022 efter flere mislykkede forsøg på at få problemet løst gennem direkte kontakt med YouSee.

Annonce:

Den ramte forbruger anmodede om en kreditering for seks måneders TV-abonnement på grund af de oplevede problemer. YouSee afviste imidlertid denne anmodning, idet de henviste til deres vilkår og argumenterede for, at TV-boksen og dens funktioner var inkluderet i abonnementet uden ekstra omkostninger, selvom abonnementet nu er udgået og ikke længere tilbydes.

Teleankenævnet konstaterede, at der var mangler ved TV-boksen, som havde indflydelse på den samlede leverance af tv-pakken, og gav forbrugeren delvist ret i sin klage. Nævnet besluttede at YouSee skulle kreditere klageren 300 kr. for de mangler ved abonnementet som kunden oplevede. De kom frem til det beløb ud fra et skøn.

Afgørelsen kan læses her

 

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.