Forside Nyheder

YouTube har samme seertal som TV 2/Film








 


Hvis YouTube var en tv-kanal, ville den ikke fylde så meget i statistikkerne over seertal.


Selvom online medier vinder frem, så går der nok en del år endnu inden de overgår de “gammeldags” tv-stationer i størrelse og seertal.


Bureauet OMD har leget med tanken om at YouTube var en TV-kanal. Og tanken er måske ikke så fjern, eftersom YouTube faktisk arbejder aktivt på at komme ind i stuerne på de rigtige TV apparater, dette bl.a. via et samarbejde med fabrikanterne af TV apparater.


Hvis YouTube var en TV-kanal, ville den i dag have samme seertal som kanaler som TV 2/Film, 6’eren og Animal Planet.


Hvis Facebook derimod var en TV-kanal, hvad der måske er sværere at forestille sig, så ville den nå op på højde med kanaler som Kanal 5, TV3 og DR2.


 


Kvaliteten


Selvom den tekniske kvalitet er et emne, især som forklaring på hvorfor man ikke ser web-tv og online video, så syntes dem der bruger det at kvaliteten er fin nok.


37 procent oplever kvaliteten som god, 10 procent synes den er dårlig, mens 43 procent mener ?hverken eller?.


“Det overrasker måske, at den tekniske kvalitet af online video ikke er et emne. Men det er indhold, der driver værket,” siger Peter Loell, Director fra OMD til MediaWatch.


 


Valgfrihed


Den store drivkraft for online media, er muligheden for at bestemme selv. Man er selv herre over, hvad man vil se og hvornår.


“37,8 procent nævner ?at de selv kan bestemme? som årsagen til, at de ser web-tv. 29 procent nævner underholdning som årsagen, mens kun 3 procent siger, at de gør det fordi ?det er billigere? end almindeligt tv,? siger OMD’s Director Peter Loell, der står bag undersøgelsen.


Der kigges på unikt indhold (indhold som kun findes online), nyheder og underholdning.


 


Kilde: MediaWatch

Annonce