Forside Indhold og distribution Film

MoviePass tillader igen daglige biografbesøg

-

”Det er lige efter grundbogen i marketing”

Sådan siger MoviePass’ direktør, Mitch Lowe til Variety om at tjenesten for nylig gik fra at tilbyde en tur i biffen om dagen for 10 dollar om måneden, til en gang om ugen.

Det viste sig nemlig blot at være et promotion-trick. I en periode kunne man kun melde sig til MoviePass ved at købe et tre-måneders abonnement til 30 dollar, der inkluderede adgang til netradio-app’en iHeartRadios premium-udgave. Det var denne kombi-pakke, der kun gav adgang til fire biografbilletter om måneden i stedet for 30.

”Hvis folk vidste, at vi snart ville tilbyde det almindelige abonnement igen, ville de jo bare vente og ignorere iHeartRadio-tilbuddet”, hedder det fra Lowe.

Mange havde tolket reduktionen af biografture pr. abonnement som et tegn på, at MoviePass var ved at give op. Tilbuddet blev nemlig lanceret nogenlunde samtidigt med nyheden om at firmaet bløder penge og skal finde andre indtægtskilder end abonnementer, hvis de skal overleve.

Men nu amerikanerne altså igen bestille det ”flagskibsprodukt, som publikum elsker”, som Mitch Lowe udtrykker det. Og drømmen om en Netflix-model for biografer lever videre.

 

Annonce