Forside Nyheder

FONA i betalingsstandsning

-
Foto: recordere.dk
Foto: recordere.dk

Fona fortæller på sin hjemmeside at de er gået i betalingsstandsning, men fortsætter med en rekonstruktion af hele virksomheden.

Fona fortæller at både garanti, indleverede reparationer og forudbetalte varer stadig gælder, så man som kunde ikke burde være ramt af den nuværende situation.

Det er den stigende konkurrence fra både nettet og nye spillere som f.eks. Power. Vi bringer nedenfor informationen i sin fulde tekst.

Fona blev etableret i 1926, og har i dag ca. 750 medarbejdere i 56 butikker.

Information om rekonstruktion til kunder

Ledelsen starter rekonstruktion af virksomheden. Men det påvirker ikke vores kunder!

1. februar 2016

Kære FONA-kunde,

Som du måske har set, læst eller hørt har FONAs ledelse i dag mandag besluttet at indlede en rekonstruktion ved Sø- & Handelsretten i København.

Baggrunden er det seneste års særdeles intense konkurrence, hvor vi desværre er blevet presset på indtjeningen i en sådan grad, at vi har behov for en time-out. En rekonstruktion af virksomheden er desværre uundgåelig. Sammen med vores rådgivere er vi således nået frem til, at løsningen for FONA kan være en ny, stærk partner eller ejer, der kan tilføre virksomheden kapital og dermed sikre, at den kan føres videre i et stærkt setup.

Men –  og det er VIGTIGT:

  • For dig som kunde betyder den forestående rekonstruktion intet.  Både alle butikkerne og voresonline-shop holder med andre ord åbent som de plejer.
  • Hvis du har forudbetalt en vare, får du den leveret (eller udleveret) helt som aftalt – uanset om den er bestilt i en butik eller på nettet.
  • Har du indleveret en vare til reparation eller service hos os, får du også din vare repareret og returneret som aftalt.
  • Hvis du har et tilgodebevis, et gavekort eller et medlemskort kan du bruge det helt som sædvanligt i alle FONAs butikker.
  • Hvis du har købt en vare, hvor der stadig er reklamationsret, kan du som altid indlevere den til reparation. Så heller ingen ændringer her.

Selv om rekonstruktionen altså på ingen måde forventes at berøre vores kunder, kan der selvfølgelig opståspørgsmål, du som kunde ønsker et svar på. Derfor har vi både oprettet en hotline og en særligmailadresse, du kan henvende til dig. Og for, at vi selv kan koncentrere os 100 procent om at få virksomheden rekonstrueret, har vi lagt dette ”svarcenter” ud til advokatfirmaet Bech-Brun, som vil kunne hjælpe dig.

Vi indstiller til at mest mulig henvendelse sker pr. mail, for vi kan svare jeres henvendelser hurtigst muligt pr. mail.

Hvis du vil ringe:     72 27 30 30 – alle hverdage mellem 9:00 og 16:00.

Hvis du vil maile:     [email protected].

Vi både håber og satser som nævnt på, at du som kunde intet vil mærke til rekonstruktionen, og bestræber os derfor som altid på at levere og servicere vores mange kunder.

Vi er taknemmelige for at have dig som kunde i FONA, og siger dig på forhånd en stor tak for din fortsatte opbakning til vores firma!

De venligste hilsener

FONA

Annonce