Forside * Nyheder

Medie: Sådan er reklamerne på Disney+

-

Disney+ introducerer en ny reklamebaseret abonnementsmodel i Danmark: CNet har set nærmere på US-udgaven

Disney har annonceret ændringer på streamingtjenesten Disney+. Det abonnement som leveres i dag stiger markant i pris, fra kr. 79/måned til kr. 109/måned.

Annonce:

Der introduceres to nye abonnementer, som er billigere men med en lavere kvalitet på en række parametre. Det ene abonnement uden reklamer og det billigste med reklamer.

Se også: Disney+ hæver prisen og lancerer nye abbonnementer

Magasinet CNet har dykket ned i denne nye tjeneste på det amerikanske marked, hvor en reklame-version af Disney+ har været tilgængelig siden sidste efterår. Selvom der kan være forskelle mellem USA og Europa, så vil vi tro at det fungerer på samme måde i Danmark, når reklame-versionen ankommer.

Der er ikke kun reklamer før og efter udsendelser, men serier og film afbrydes også af reklamer undervejs. Dog ikke 10 minutters reklameblokke eller tilsvarende, som det kendes fra TV. Det er mindre afbrydelser af 1 minuts varighed.

For eksempel havde filmen “Alene Hjemme” tre reklamepauser, alle med en varighed af ét minut, mens “Black Panther” fra 2018 havde en enkelt 60-sekunders reklamepause.

Disney Plus undgår at vise reklamer på visse børnetitler, men der kan forekomme reklamer i børneindhold. Med mindre man vælger en særlig børneprofil kaldet “Junior Mode”. Den profil er uden reklamer, til gengæld er der et begrænset antal titler til rådighed, sammenlignet med den almindelige profil.

Sammenlagt observerede CNet en gennemsnitlig reklametid på 2,5 minutter per times indhold på Disney+

Med forbehold for ændringer når Disney+ åbner med reklamer i Danmark per 1. november 2023. Se abonnementerne og deres priser her

 

Annonce:
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.