Forside Baggrund

Power solgte gammel ustabil tablet som udstillingsmodel

-
PR foto

Power i Sønderborg var lidt for frisk med salgstalen på en gammel tablet der var repareret flere gange.

Da Jack Bøttger, en gut på 28 år fra Broager, fik brug for en ny computer/tablet, der gik han en tur i Power i Sønderborg.

Her faldt han over et godt tilbud på en udstillingsmodel af en tablet, der stod i butikken til halv pris af nyprisen. Men tilbudet var ikke hvad det gav sig ud for at være. Det skriver Ekstra Bladet.

Annonce:

For nyprisen var fiktiv. Eller den var som sådan rigtig nok fra produktet var nyt, der var blot den hage ved tilbudet at det var 4 år siden at denne tablet havde været ny.

Men det vidste Jack ikke da han forlod elektronikkæden med sin “nye” tablet under armen, men det skulle blive værre.

 

Fik fejl efter 30 dage

For efter en måneds tid begyndte den nye tablet at gå i sort, og den blev indleveret til reparation.

Her kom så chokket. Værkstedet ville have 2.663 kr. for at reparere hans “nye” tablet.

For set fra værkstedets side, der var der ikke tale om en reparation på reklamationsretten. Den tablet var 4 år gammel – og havde allerede været til reparation 3 gange tidligere, inden Jack købte den.

“Jeg synes, det er frækt. De burde simpelthen oplyse deres kunder om sådan noget. Jeg synes simpelthen ikke, at så stort et firma kan tillade sig at gøre sådan”, fortæller han til Ekstra Bladet.

 

Power: Undskyld

Hos Power i Sønderborg lægger de sig fladt ned.

“Jeg har også talt med Jack og sagt undskyld til ham. Det er en fejl fra vores side. Det er ikke normal praksis, at vi sælger varer uden at informere kunder om historikken”, udtaler Varehuschef i Power i Sønderborg, Casper Luccas Esbensen, til Ekstra Bladet, og han fortsætter:

“Man vurderer jo fra sag til sag, når den kommer ind. Hvis den har været solgt og kommer retur, og vi så får at vide fra servicecenteret, at den virker, så tænker vi jo, at den virker. Så har man måske ikke tænkt over, at den er fra 2017 og har været til reparation tre gange. Så har man været for hurtig og udstillet den. Lige i den her situation er det en fejl, at vi ikke får den afskrevet med det samme, når den har været til reparation tre gange. Derudover er den næste fejl, at man ikke har informeret kunden om det”.

Jack fik sine penge retur.

 

Annonce:
Forrige artikelGoogles nye super søkabel er gået i land i England
Næste artikeltvOS 15 med Spatial Audio Head Tracking lander 20. september
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.