Forside Indhold og distribution Film

Blockbuster: Vi udskifter ALT – pånær kunderne

-
Foto: recordere.dk
Foto: recordere.dk

Med 300.000 kunder er teknikken hos filmtjenesten Blockbuster presset og nu udskiftes alt – pånær kunderne.

Som vi kunne berette for nogle uger siden, så har danske Blockbuster indledt en udskiftning af teknikken bag streamingtjenesten, for at ruste dem til fremtiden.

Der er nu 300.000 kunder på Blockbuster og det har udfordret teknikken. De ønsker en tjeneste der leverer lejefilm og tv-serier fejlfrit, på så mange platforme/enheder som muligt.

Blockbuster investerer et tocifret millionbeløb i at udskifte ALT – pånær kunderne. Selve streamingmotoren leveres af det Comcast-ejede thePlatform mens et engelsk firma skal stå for at lave ny hjemmeside og nye apps til alle mulige afspillerenheder – flere end dem der understøttes i dag.

Det er en velgennemprøvet teknologi, der allerede er i brug hos mere end 100 andre tjenester verden over, der i blandt British Telecom.

Selvom Blockbuster er ejet af TDC, så drives det som en startup med p.t. 12 ansatte, så det er en stor beslutning at udskifte både backend og frontend. Men det skal sikre robusthed og skalerbarhed.

Tjenesten har ingen faste abonnenter. Deres forretningsmodel er baseret på at kunderne kommer forbi og lejer film og tv-serier, og får en god oplevelse hver gang så de vender tilbage igen og igen.

I dag er Blockbuster en ren dansk streamingtjeneste, men de har en drøm om at den ny teknik også kan blive fundamentet til at udvide udenfor landets grænser.

“Engang imellem kan man drømme om, at det ikke kun bliver i Danmark. Men det er kun drømme indtil videre”, fortæller Blockbuster direktør Casper Hald til MediaWatch, og fortsætter:

“Men med Comcasts motor svarer det til, at vi har en fed jumbojet, men kun flyver kortdistance-ruter.”

Frugten af de nye investeringer kan kunderne begynde at opleve i det nye år.

 

Annonce