Forside Baggrund

Stofas og Boxers træk mod YouSee: Ingen prisstigning i 2022

-

De to tv-distributører varsler ‘ingen prisstigninger’ for 2022

Det kan virke underligt med en nyhed om at intet sker, men når det handler om priser på tv-distribution så er vi vant til at priserne lige får et nøk op hvert år. Ja, for YouSee er det endda et stort nøk i år, med prisstigninger på 40 kr/måned for både mellem- og fuld-pakken til næste år.

Annonce:

Men Norlys, der ejer Stofa og Boxer, har valgt af 2022 skal være året uden prisstigninger på tv-distribution, gennem de to selskaber der tilsammen har 550.000 husstande som kunder. Det skriver B.T.

“Vi ser det som en god investering i kunderne. Vi har haft seks rigtig gode måneder, hvor vi ikke har tabt tv-kunder, selvom markedet gennem flere år har tabt omkring fire til fem procent af kunderne om året. Det er banebrydende for os”, fortæller Sune Nabe Frederiksen, administrerende direktør i Norlys Digital, til B.T. og fortsætter:

“Vi er nu i en situation, hvor vi får 1.000 nye tv-kunder ind hver uge. Det gør vi, blandt andet fordi vi står stærkt prismæssigt”.

 

Analytiker: Går efter YouSee

Hos digital analytiker Claus Bülow Christensen, arrangør af branchekonferencen ‘Copenhagen Future TV Conference’, ses nulløsningen som et træk der er rettet mod YouSee.

“Det her er et klart udtryk for, at Norlys er klar til at hælde penge i at holde på kunderne. Det er et klart modtræk til de ting, YouSee gør”, lyder det fra Claus Bülow Christensen til B.T. og han fortsætter:

“Det ligner mere og mere en tydelig konfrontation. Det er i stigende grad Norlys mod YouSee. Og det er et billede på, at man har ambitioner om alt muligt hos Norlys nu. Man vil også telefoni ud over alt det, man har i forvejen. Og man vil gå langt for at opnå det”.

Norlys afviser dog at dette skulle være et træk specifikt rettet mod YouSee.

“Det her handler overhovedet ikke om YouSee, det handler om Norlys. Og i Norlys tror vi på, at vi skal lytte til kundernes behov, og at det er det rigtige at investere i kunderne”, lyder det fra Sune Nabe Frederiksen, administrerende direktør i Norlys Digital, til avisen.

 

Norlys: YouSee forklaring kan vi ikke genkende

YouSee forklarede forleden deres pristigning, på op til 40 kr/måned, med nye tjenester og nyt indhold, hvor de oplever store prisstigning på indholdsrettigheder, ikke mindst rettighederne til en række sportsbegivenheder der ifølge YouSee er steget med flere hundrede procent.

Hos Norlys har de ikke tilsvarende udfordringer.

“Vi oplever også stigende priser for rettigheder, men vi kan slet ikke genkende, at stigningerne skulle være så store”, fortæller Sune Nabe Frederiksen til avisen, og sender en stikpille til branchen:

“Der er rigtig mange kunder, der mener, at tv-pakker er blevet for dyre. Vi vil gerne lytte til kunderne og deres behov, og pris er en rigtig vigtig brik i det her. Så vi ser det her tiltag som en investering”.

 

Bliver til Norlys

I næste uge (5/10) skifter Boxer navn til Norlys. Stofa ventes at skifte navn senere, men endnu er der ikke meldt noget ud om hvornår.

 

Se også

Stofa lægger Discovery+ i fuldpakken, tilvalg for andre

YouSee bekræfter stor tv-prisstigning – og teaser pakke-ændringer

Farvel til Boxer – Nu skal det hedde Norlys

 

Annonce:
Forrige artikelWaoo-ejer åbner fibernet på Sjælland og Fyn for Hiper, YouSee følger senere
Næste artikelStofa lægger Discovery+ i fuldpakken, tilvalg for andre
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.