Forside Nyheder

Philips får YouTube til at skifte til 21:9


 


Et nyt projekt der skal reklamere for Philips TV i tilnærmet biografformat (21:9) er skudt igang.


Der er tale om et kortfilmprojekt, med 5 film, som Ridley Scott Associates producerer for Philips. Ridley Scott Associates (RSA) er grundlagt af stjerneinstruktøren Sir Ridley Scott, der står bag filmsucceser som Alien (1979), Blade Runner (1982) og Gladiator (2000).


Dette nye projekt er en opfølgning på sidste års reklamefilm for Philips 21:9 TV, internationalt anmelderroste kortfilm ?Carousel?. Det nye filmprojekt har fået navnet ?Parallel Lines?, og projektets formål er at vise Philips? høje ambitioner, når det gælder filmoplevelser i hjemmet.


 



Screebshot fra sidste års reklamefilm for Philips TV i tilnærmet biografformat (21:9).


 


Hård konkurrence


Projektet tog fart, da Philips udfordrede RSA?s instruktører til at skabe innovative kortfilm i valgfrie genrer, men med fælles tema, for at demonstrere filmoplevelser. De udvalgte filminstruktører er Greg Fay, Johnny Hardstaff, Carl Erik Rinsch, Jake Scott og Hi-Sim (læs mere om dem her).
 
“Mit produktionsfirma modtager hundredvis af ideer hver dag, men det her var unikt. Ideen vakte stor entusiasme blandt RSA?s instruktører rundt omkring i verden”, siger Sir Ridley Scott om projektet ?Parallel Lines?.
 
De fem film har premiere online på www.philips.com/cinema den 8. april 2010.


På Philips hjemmeside vises de i ?Ambiplayer?, der er en online emulering af et Philips 21:9 Ambilight TV


 



Scene fra kortfilmen The Hunt  (Foto: Philips)


 


YouTube i 21:9 format


For at fejre premieren den 8. april vil YouTube for første gang anvende en medieafspiller i widescreen med biografformatet 21:9 og vise scener fra ?Parallel Lines?. Herfra vil der blive adgang til en særlig Philips Cinema YouTube kanal, hvor filmene kan ses på Philips? unikke Ambiplayer.


Det bliver første gang, at 21:9 formatet anvendes på YouTube.


 



Scene fra kortfilmen Dark Room  (Foto: Philips)


 
Forpremiere på Facebook


Allerede nu kan filmentusiaster blive ?fan? på Facebooksiden www.facebook.com/philipscinema og på denne måde få chancen for at deltage i en eksklusiv online forpremiere dagen før filmenes officielle premiere.


Som fan er man også blandt de første til at modtage nyheder om filmene og kan nyde godt af eksklusivt indhold som fx interviews med instruktørerne, stillbilleder og klip fra arbejdet med filmene. Allerede nu blogger en af instruktørerne, Jake Scott, på Facebooksiden direkte fra Sundance Film Festival og Berlin Film Festival. 


 


Nye 21:9 TV











Philips lancerer i år en række 3D TV, et af dem bliver en 3D udgave af 21:9 biograf TV.


 


Kilde: Philips

Annonce