Forside Nyheder

Ny imponerende Sony reklame


De grå bygninger i Glasgow udsættes for et orgie af farve eksplotioner.


Der er ikke brugt computer teknik i Sonys reklamer. Det er den ægte vare vi ser.


Nu har Sony skabt en ny kampagne, som om kort tid kan opleves på de store danske tv-kanaler. Den involverer en iderig leg med 70.000 liter maling og nogle grå bygninger i Glasgow, Skotland. Instruktøren Jonathan Glazer står bag reklamen. Han har tidligere bl.a. produceret musikvideoer for Jamiroquai, Massive Attack og Radiohead.



Malingen drypper ikke bare. Den falder ned fra himlen som farvestrålende regn. Omtrent sådan ser det ud, når Sony leger med maling. Som en regnbue der pludseligt falder til jorden og farvelægger de grå bygninger på usandsynlig, fantastisk vis.


Den farverige leg er resultatet af samarbejdet mellem Sony, instruktøren Jonathan Glazer, 70.000 liter maling og to kedelige grå bygninger i Glasgow, Scotland. Bygningerne agerer lærred, Jonathan Glazer maleren og malingen hans legetøj. Ved hjælp af kontrollerede sprængninger skydes og kastes malingen op på bygningerne.




Farveeksplosionerne finder også sted indeni bygningerne og effekten udebliver ikke. Hvor der før var gråt, bliver der farver. Simpelt og effektfuldt. Farver overalt ? også som regn fra himlen. Reklamefilmens enorme leg med maling er en visuel fornøjelse, der vil gøre enhver fyrværkerimester misundelig.


Sony har oplevet en enorm interesse for sine reklamer for BRAVIA-tv, siden selskabet skabte en reklamefilm med tusindvis af kulørte hoppebolde på vej gennem San Fransico. En film, der var instrueret af den danske instruktør Nicolai Fuglsig.


 
 
 


Den succes bygges der nu videre på, men på en helt ny måde. Denne gang er det maling, der er blevet ?sluppet løs? på to kedelige grå bygninger i Glasgow i Scotland ved hjælp af kontrollerede sprængninger lagt ind i beholdere med maling. Kampagnen har til formål at skabe opmærksomhed omkring Sonys højtopløste LCD TV serie BRAVIA.


Sony BRAVIA har siden kampagnen ?Balls? i 2005 opnået en meget stor interesse, der blandt andet er blevet udtrykt i medierne samt på Internettet. Den nye kampagne har til formål at bringe endnu en historie til offentligheden, der nu får mulighed for at tage stilling til en ny kreativ måde at bruge farver.



Den nye tv-kampagne lanceres den 1. november, hvor den i første uge bliver vist i et 70 sekunder langt indslag på kanalerne Tv2, Tv3, Discovery og TV Danmark.


Sony vil i kampagnen også gøre brug af Internettet, hvor bannere skal skabe opmærksomhed omkring produktet.


Desuden vil de nyeste kommunikationsformer som blogging og podcasting blive understøttet og motiveret. Respekten for det digitale medie understreges blandt andet af, at det bliver muligt at se den nye kampagne streamet over Internettet. Den internationale kampagne kan fra i dag følges på adressen: www.colourlikenoother.com



Tv kampagnen er instrueret af den prisvindende instruktør Jonathan Glazer, der har valgt at bruge maling for at illustrere Sony BRAVIA?s evne til at skabe naturtro farver. Jonathan Glazer står blandt andet bag musikvideoer til bands som Jamiroquai, Massive Attack og Radiohead, ligesom han har instrueret reklamefilm for bl.a. Guinness og Stella Artois.


For at fremme udbredelsen af kampagnen online, vil Sony løbende bringe opfølgning og kommentarer på nettet, således, at kommunikationen omkring Sony BRAVIA bliver oplevet som en åben tovejskommunikation med Sony som aktiv deltager.



Christa Bülow, der er marketingchef i Sony Danmark siger:


?Den tidligere reklame ?Balls? genererede over 8000 links på Internettet, så det er klart, at vi i år skulle gøre mere for at understøtte interessen. Det gør vi ved at tilbyde mere indhold og ved at gøre det let at downloade og dele kampagnen med andre?.


Hun tilføjer:


?Vi er meget smigrede over at have et publikum, der i den grad tager vores annoncering alvorligt. Vi ønsker at tage den ægte interesse alvorligt ved at give forbrugerne mulighed for at komme tættere på kampagnen. Vi vil være til stede med kvalitetsindhold på de sider, hvor vi kommunikerer kampagnen med forbrugerne i Danmark og Verden?.



På siden http://www.bravia-advert.com kan man finde podcasts og andet eksklusivt indhold. Selve optagelserne vil også være på siden, hvor man også kan finde en stor del af rå-materialet, der bl.a. omfatter interviews med det kreative team.


For at forbrugerne skal kunne følge med uden at gå ind på netsiden, understøtter den brug af teknologien ?Really Simple Syndication?, der automatisk giver information til brugerne, når noget på siden ændrer sig.


Derudover vil der også blive gjort brug af andre distributionskanaler som YouTube og Flickr, der tilbyder både selve reklamerne og baggrundsmaterialet. For at gøre det lettere for forbrugerne at udveksle informationer vil den nye side understøtte tekniske sider til udveksling af spændende netsider som Digg.com og del.icio.us.


Information på nettet
www.colourlikenoother.com
www.bravia-advert.com


Se selve reklamen her!


 



Kilde: Sony pressemeddelelse


 


 


 

Annonce