Forside Nyheder

Mobilen er foretrukke musikafspiller på farten


Vi lytter mere og mere musik fra mobiltelefonen. Her en HTC Sensation XL med Beats Audio teknik.


 


Mobilen er foretrukke musikafspiller på farten


Mobiltelefonen har overhalet musikafspilleren, som danskernes foretrukne musikafspiller på farten.


Musik i ørerne er et hit. De fleste af os lytter til musik på farten, og det via mange forskellige kilder. Disse kilder kan være musikafspillere som iPod, mobiltelefoner, CD-afspillere, bilstereo mv.


En frisk dansk undersøgelse af danskernes mobilvaner viser, at hver fjerde dansker bruger mobilen til at høre musik på farten. Dermed er mobiltelefonerne blevet den største kilde til musik udenfor hjemmet.


Hver 4. dansker (25%) benytter mobilen til musik på farten mens 23% benytter en bærbar musikafspiller af en eller anden art (MP3-afspiller, iPod, Discman el.lign). Andre kilder (bilradio, kontorradio, cafe osv.) udgør tilsammen 26%, mens en fjerdedel slet ikke hører musik udenfor hjemmet.


Undersøgelsen er foretaget af YouGov for HTC i Danmark, og resultaterne blev:


 


Hvilken af følgende bruger du primært til at høre musik på farten?



  • Mobiltelefonens musikafspiller: 25%
  • En bærbar musikafspiller (fx mp3-afspiller, ipod eller discman): 23%
  • Andet: 26%
  • Jeg hører ikke musik på farten: 25%

 


Hvor ofte hører du typisk musik/radio på mobiltelefonen eller den bærbare musikafspiller på farten?



  • Altid: 15%
  • Ofte: 41%
  • En gang i mellem: 30%
  • Sjældent: 14%

 


Hvor lang tid hører du typisk musik af gangen på mobilen eller den bærbare musikafspiller, når du er på farten?



  • Under 5 minutter: 2%
  • 5-10 minutter: 9%
  • 11-30 minutter: 49%
  • 31-60 minutter: 28%
  • Mere end en time: 7% (22% blandt mænd)
  • Ved ikke: 4%

 


Har du tilpasset din smartphone med et musikbibliotek?



  • Ja: 44% (53% blandt 15-24 årige)

 


Undersøgelsen er gennemført i september 2011 via internettet med udgangspunkt i YouGov Panelet i Danmark. 1023 danskere i alderen 15-64 år deltog i undersøgelsen.


 


Kilde: HTC 

Annonce