Forside Nyheder

Brands: Samsung topper nu i asien


 


Samsung og Apple har vippet Sony af pinden hjemme i asien, hvor den japanske elektronikproducent må se sig henvist til 3. pladsen i årets brand-oversigt.


At Sony kæmper i disse år, med at vinde forbrugernes hjerter tilbage, og vende underskud til overskud, er næppe nogen hemmelighed. Men det må aligevel være en torn i øjet for den gamle stolte elektronikproducent at læse årets brand-oversigt for Asien.


“Asia?s Top 1000 Brands” er en oversigt over brands indenfor mange kategorier. Den udkom første gang i 2003, og udgives én gang årligt.


Indenfor producenterne må Sony nu afgive den førsteplads de har haft i de foregående fire år, til rivalerne fra Samsung og Apple.



  1. Samsung
  2. Apple
  3. Sony

Det er første gang at selve branded “Samsung” rangerer højere end branded “Sony”. Sidste år var Sony nr.1, mens Samsung var nr.2 og Apple nr. 6.


Apple er en af højdespringerne på denne asiasiske brand-oversigt. Tilbage i 2005 lå de på en beskeden plads 77, også dengang var Sony nr. 1 mens Samsung lå nr. 15. Det var først i 2009 at Apple nåede top-10, dengang med en plads som nr. 8.


Oversigten viser også Nokias de-route. I 2007 var den finske mobilproducent nr. 1 brand på den liste. I år er de nede på plads 25.


 


Kilde: The Wall Street Journal Japan

Annonce