Forside Nyheder

Expert vil vinde markedsandele på nettet



 


Underskud skal vendes til overskud i Expert, og det skal bl.a. ske gennem en mere målrettet indsats på nettet.


Expert-kæden har ikke tænkt sig at læne sig tilbage, og lade tingene stå til. Der skal kæmpes om kronerne ude hos forbrugerne, så det kæmpe underskud vi kunne berette om forleden igen bliver til plus.


Udover en øget konkurrence i de større byer igennem MEGA-stores så vil Expert også gerne have bedre fat i nethandlen, og de er klar med en plan.


Poul Thyregod, skaberen af IT-virksomheder som Proshop og Happii (begge under Expert nu), sidder i ledelsen af elektronikkæden med opgaven at sikre mere nethandel i Norden. Han udtaler følgende til brancheforeningen BFEs nyhedsbrev DIGImail:


“Jeg forventer, at vi inden for 30 dage vil se de første resultater, når vi udvider sortimentet betragteligt. Expert har branded og de besøgende – men markedsandelen på nettet bør være som i detailhandlen.”


Koordinationen kommer til at gælde alle hjemmesider i Expert-regi i Norden som er: Expert, Lysmesteren, happii, Merlin og Proshop, samt i Norge også Best Buy.


“Vi skal have de rigtige folk, som tænker i e-handel, for man skal tænke på en helt anden måde end ved detailhandel. Og vi har mange dygtige folk i Proshop, som har arbejdet med internet længe, og som kan hjælpe”, siger han til DIGImail.

Annonce