Forside Streaming Audio

TEST: Cambridge Audio EVO 150 – fremtidens HIFI for masserne?

-

Cambridge Audio EVO 150 – Fremtidens HIFI for masserne (…og din kone?)


HIFI REVIEW:

Annonce:

Cambridge Audio EVO 150 Streaming forstærker

Set til kr 19.995.-

Dansk distributør AV Industry anviser nærmeste forhandler


Cambridge Audio – HIFI siden 1968!

Den Britiske virksomhed Cambridge audio burde være velkendt af de fleste der interesserer sig for HIFI, da virksomheden går tilbage til 1968.

Cambridge har produceret produkter i  næsten alle produktkategorier,  og har altid været en af ​​de HIFI-virksomheder, der langsomt men sikkert tilpasser sig tiden, hvilket meget vel kan være grunden til at de stadig er i markedet. Blandt deres mange præstationer som jeg især kan huske,  var CD afspilleren CD1 midt i firserne, –  en af ​​de første ægte high-end audiofile cd-afspillere.  En sand drøm i en tid hvor CD afspillerne mildest talt ikke lød specielt godt…    CD 1 var i 2 eller 3 dele afhængigt af om man også havde købt “kvalitetssikrings” modulet.  I dag har cambridge audio et stramt udvalg af elektronik, der spænder fra den økonomiske AX-serie til high-end serien EDGE, opkaldt efter en af ​​grundlæggerne Hr. Gordon Edge. 

Den legendariske CD1, der selv efter dagens standard stadig er et lyt værd. Her i den fulde pakke med “kvalitetssikrings modul” nederst.

Produktudvalget tæller også nogle in-ear-hovedtelefoner, bookshelf type højttalere og Alva TT-pladespilleren.  Produkterne bliver fremstillet i Kina (siden 1994), og virksomheden beskæftiger ca. 100 ansatte.

Mød Cambridge Evo 150 

Den nye EVO-serie er et glimt af fremtiden for firmaet,  ingen tvivl om det! 

EVO er Cambridge Audios bud på en streaming-forstærker, og ligner et stykke frisk tænkning. Jeg vil gå så langt som til at kalde den innovativ, stilfuld og attraktiv!. 

innovativ, stilfuld og attraktiv!”

Fra det øjeblik du åbner den eksklusive emballage, bliver du mødt med påskriften “for people who listen”, hvilket øger forventningerne til de musikalske evner endnu et hak. 

på “bænken” med træ sider monteret
Guidet setup – og man er lynhurtigt i gang.

Hvad Cambridge ser ud til at have gjort her,  er at samle alt, hvad den moderne musik-hipster overhovedet kunne ønske sig, i et alt-i-et streaming HIFI anlæg… herunder muligheden for at ændre look på sidepanelerne på et øjeblik..

EVO 150 har det HELE!

Ved at kombinere avancerede tilslutningsmuligheder med god software, der understøtter alle de store streaming platforme som TIDAL, Spotify, Airplay, Google Cast, internet radio streams, afspilning af high definition-lyd i forskellige formater lokalt eller over et netværk – ender vi med et produkt, der kan akkommodere alle behov, – og ikke mindst er attraktivt i en moderne boligindretning.  EVO 150 har endda en pladespiller indgang og HDMI til ARC tilslutning af en fladskærm.  Med en forstærker del der ufortrødent leverer 150 Watt  i 8 ohm (og sandsynligvis dobbelt så meget i 4 ohm, da den er baseret på nCore hypex moduler) er der effektmæssigt absolut intet at klage over.  Alt i alt, et meget komplet produkt hvad angår tilslutningsmuligheder og muligheden for at drive selv tunge højttalere.

EVO kan betjenes direkte fra frontpanelet, via streammagic app’en eller via den medfølgende praktiske IR fjernbetjening, der ligger godt i hånden.

To varianter med 5.000 kroner i prisforskel

EVO kommer i to varianter, – for dem der ikke har brug for 150 watt og de udvidede tilslutningsmuligheder med balancerede indgange, phonoindgang, et ekstra sæt højttalerudgange, seriel kontrol, ind / ud triggere med mere,  – er der den nedkogte EVO 75 til DKK 15.000, hvor EVO 150 koster DKK 20.000, hvilket for mig ligner en god deal, de mange ekstra features og dobbelt så store effekt taget i betragtning!

EVO 75 vs EVO 150 sammenligning:

EVO 75 EVO 150
2 x 75 Watt i 8 ohm 2 x 150 Watt i 8 ohm

Plus:

  • Balancerede XLR input
  • Phono Indgang (MM)
  • Speakers B
  • I/O Triggers
  • RS232 serial control
  • Ekstra TOSLINK tilslutning
Set til Kr. 14.995.- Set til Kr. 19.995.-
EVO 75 er barberet ned til kun det absolut nødvendige – og bliver derved 5.000 kr billigere.
….hvorimod den testede EVO 150 åbner sig op med alle former for tilslutninger og integrationsporte, herunder balancerede indgange der er yderst sjældent set i denne prisklasse.

Vælg derfor 150 modellen, hvis du har brug for de ekstra tilslutningsmuligheder, systemintegration og / eller har brug for den ekstra power.  Jeg tror også at gensalgsværdien vil være højere for EVO 150, der uden tvivl vil være den mest eftertragtede model i brugtmarkedet.

Begge modeller har en enkelt subwoofer udgang og et pre-amp output. Dette giver mulighed for at opgradere eller eksperimentere med andre forstærkere, hvis man vil. 

EVO 150 er mere veludstyret end størstedelen af de forstærkere vi testede i den store gruppetest af integrerede forstærkere i prisklassen 20-30.000!

Til denne anmeldelse testede jeg pre-outs ved hjælp af et sæt Nuprime Evolution One monoblock forstærkere. Det giver EVO en vis fleksibilitet hvad angår forstærkning! 

Der sammenlignes konkurrenter og sammenholdes med det nuværende referencesystem på testbænken. Marantz PM-10 nederst.

Subwoofer output uden de store muligheder

Subwooferudgangen er “ikke-administreret”. I øjeblikket er der ingen måde at tilføje filtre på, arbejde med timing eller delefilter som på Lyngdorf TDAI-1120.  Det ser ud til, at Cambridge forventer at de fleste kunder vil bruge almindelige højttaleropsætninger med evo.  Det er lidt ærgerligt, for hvis man gerne vil have det maximale udbytte af en subwoofer i sit system, er det netop fedt med indstillingsmuligheder. 

To sæt højttalerudgange

På plussiden har EVO 150 to sæt højttalerudgange, så den kan bruges til at køre et ekstra sæt højttalere i køkkenet, uden for huset eller lignende. Husk bare, at lydstyrken justeres ikke separat  for de to højttalersæt,  hvilket betyder, at du ikke bør betragte det som en “multi zone” løsning.

Design

De to typer medfølgende sidepaneler

Udskiftbare sidepaneler

Så se da på den! 😜  ..

Jeg synes virkelig at Cambridge audio har ramt plet med designet på EVO, der vil pryde de fleste hjem, med valg af træ eller sort plast som sidepaneler. Siderne er fastgjort med magneter, så der kræves ikke værktøj for at udskifte dem. Smart!

Ingen touchskærm – heldigvis!

Heldigvis har Cambridge afholdt sig fra at falde i Touchskærms gryden – og tak for det!

Tydeligt display uden touch

 Jeg synes at berøringsskærme er totalt unødvendige i et produkt som dette, hvor knappernes taktile fornemmelse vil være en meget mere tilfredsstillende oplevelse i dagligdagen, og tilmed muliggøre at også svagtseende og blinde kan betjene produktet.   Desuden gøres placeringen af ​​produktet i boligindretningen meget mere fleksibelt ved ikke basere det på “fnidrede” touchskærme, som man bekendt skal kunne se og nå for at kunne betjene dem. 

.

svagtseende og blinde kan også betjene produktet”

EVO er et attraktivt “møbel” at se på, og er tydeligt designet med en følelsesmæssig respons for øje.  Jeg tænker på HIFI-produkter som følelsesmæssige overførselsenheder, der skal bringe os tættere på musikken ved at være noget tiltrækkende du drages af, gerne vil røre ved, –  og nyder at se på.  EVO sætter virkelig kryds i alle boksene hos mig.   Den dobbelte koncentriske drejeknap er mig bekendt en Cambridge opfindelse (lad det storme i kommentarsporet hvis jeg tager fejl) , og den indvendige ring vælger kilde fra kildelisten, mens den ydre ring styrer lydstyrken. Enkelt, nemt og smart!

EVO er et attraktivt “møbel” at se på, og er tydeligt designet med en følelsesmæssig respons for øje.”

Til venstre for den koncentriske knap har vi en række knapper til at tænde / slukke, vælge højttalerudgange eller Bluetooth hovedtelefon og endnu vigtigere: gøre dig i stand til at springe til næste eller forrige sang, pause m.v. 

Alt hvad du har brug for i den daglige betjening er stort set tilgængeligt direkte fra frontpanelet på EVO, bortset fra en ting:   Alle dine internetradio-forudindstillinger!  

…Man kan desværre kun få den radio man hørte sidst, når internetradio vælges i kanallisten.

Fjernbetjeningen ligger godt i hånden!

Alt hvad du har brug for i den daglige betjening er stort set tilgængeligt direkte fra frontpanelet på evo, bortset fra en ting:   Alle dine internetradio-forudindstillinger!”

Alt dette kan også gøres komfortabelt fra din stol, ved  hjælp af den medfølgende og ret lækre fjernbetjening, der yderligere tilbyder at de første 3 radio eller kilde forvalg kan tilgås direkte. 

Flot display og grafik

På designsiden bør jeg også fremhæve den elegante grafik og skærmens farvenøjagtighed. Det er muligt at køre med en ret høj lysstyrke, men da det ligner et baggrundsbelyst LED-display, har den sorte baggrund en tendens til at se lidt udvasket ud  i den kraftigste indstilling.  Af samme grund foretrak jeg at tage lysstyrken et niveau ned, hvilket resulterede i anstændigt lys og bedre kontrast. Så længe der ikke er direkte sollys, er det et fint kompromis.

EVO med den matchende EVO CD transport og et sæt B&W højttalere.

Matchende CD afspiller

Cambridge audio laver/vil lave en matchende cd-afspiller/transport kaldet EVO CD, som desværre ikke var tilgængelig på test tidspunktet og heller ikke at finde på deres website mens dette skrives.


Softwaren

EVO er bygget på Cambridge Audios egen softwareplatform kaldet “streammagic”, der siges at være resultatet af 10 års udvikling 😜…. Det er første gang jeg tester softwaren, så jeg har et nybegynder brugerperspektiv og kun min erfaring med andre systemer at dømme ud fra.

EVO er bygget på Cambridge Audios egen softwareplatform kaldet “streammagic”

Alle de store tjenester er understøttet

Streammagic understøtter alle de store streaming metoder, tjenester og formater, herunder Local Network File Streaming (uPnP, DNLA)  Spotify Connect, Tidal Connect, Roon, Airplay, Googlecast …  Opgraderbar software og firmware giver en vis sikkerhed for, at din EVO kan gøre hvad du har brug for, når det kommer til at spille musik nu og i fremtiden, sålænge at Cambridge Audio løbende opdaterer den.

Kun det man har brug for behøver at være aktivt


Kilder, man ikke har brug for, kan de-aktiveres, hvilket resulterer i en kildeliste, der ikke behøver at være længere end nødvendigt. Hver input kan navngives, så det er let at navigere i kilderne.  Personligt nød jeg muligheden for at forbinde min TAC C-60 CD-afspiller både som en transport med en digital forbindelse til EVO,  og med sin meget farverige FET- eller TUBE udstyrede DAC udgangstrin via balancerede XLR-kabler. Det er normalt kun muligt med væsentligt dyrere gear.  EVO tillader tilmed, at man kan kalibrere indgangsstyrken for hvert input, således at man kan matche de forskellige kilder lydstyrke mæssigt! Tjekket!

“EVO tillader tilmed, at man kan kalibrere indgangsstyrken for hvert input, således at man kan matche de forskellige kilder lydstyrke mæssigt”

Jeg satte min spotify og TIDAL konti op uden problemer.  Jeg bruger også ROON, spiller vinyl samt udnytter nogle af mine hjemmebiograf system komponenter (der kan spille mere sjældne formater) som kilder til stereo setuppet,  og alt det var ganske let at konfigurere.

Streammagic kan også forbinde direkte til mediebibliotek servere, hvilket er perfekt hvis man som jeg har hele CD samlingen og diverse high resolution udgaver liggende på et netværksdrev.  

Jeg testede alt undtagen chromecast, og streammagic håndterede det hele yndefuldt, på nær et par irriterende bugs i den testede version af softwaren, hvor forbindelsen til betjening af TIDAL gik tabt flere gange.   Men i øvrigt føles streammagic OK solidt udført og ret raffineret, som det jo bør efter hele 10 års udvikling…😜

DSD i høj opløsning

Også afspilning af DSD-filer op til DSD256 (22 Mhz) via medieafspilleren over lokalt netværk håndteres perfekt.  Vanskelige ændringer i formater håndteres også godt af den interne medieafspiller.  Det var dog ikke helt tilfældet med USB inputtet, der i “type 2 mode” til håndtering af høj opløsning havde problemer med skift i mellem DSD og PCM audio i høj opløsning med den Sony HAP-Z1ES afspiller jeg testede med.  


Så for format-understøttelse og grundlæggende navigation er der store tommelfingre op til EVO, 👍 men der er bestemt plads til forbedring, når det kommer til f.eks håndteringen af….

Så for format-understøttelse og grundlæggende navigation er der store tommelfingre op til EVO, 👍 men der er bestemt plads til forbedring, når det kommer til f.eks håndteringen af….Internet radio!”


Internet radio…10 års udvikling senere.. 😜


Når man arbejder med internetradiostationer, er tingene knap så raffinerede…

Ved at gå til radio fanen i appen kan vi gennemse og søge efter radiostationer, men desværre bruger streammagic en meget forenklet browsing metode, der ikke fører til spændende opdagelser eller inspiration.  Medmindre du bare vil have nogle lokale stationer og de mest populære genrer, er man lidt på herrens mark, hvis du f.eks ikke kan huske det specifikke navn på radiostationen du ønsker at finde.

Jeg har ofte en station som smoothjazz.com kørende i baggrunden i dagligdagen.   Uden en browser mekanisme skal du vide nøjagtigt, hvad du leder efter for at søge efter den.  Når du så finder den, viser browseren ikke de forskellige streaming kvaliteter der er tilgængelige, og man får således en stream i skod kvalitet.   Heldigvis er det muligt at oprette streams manuelt via en URL indtastning, så kender man adressen, kan man opsætte den korrekte stream som et preset..  Det er bedre end mange af konkurrenterne, der gerne benytter en tuningsservice der har valgt alt for dig.

Irriterende håndtering af presets…

..og når vi nu er ved håndteringen af presets…. så har Cambridge i hvert fald ikke brugt noget af de ti års udviklingstid (😜) på at tænke over hvordan de kunne gøre det enkelt og smart for brugeren at håndtere dem.   I testen af NAD M10 (læs eller genlæs her), var jeg heller ikke begejstret for deres BluOS preset system, så måske der er en intern konkurrence om hvem der kan gøre presets værst i branchen? 😜   Jeg mener, vi har brugt radio presets siden tidernes morgen (bare tænk på din bilradio), og det er først nu i den digitale tidsalder – at det skal være svært at gøre enkelt?? 😜.

“Jeg mener, vi har brugt radio presets siden tidernes morgen, og det er først nu i den digitale tidsalder – at det skal være svært at gøre enkelt? 😜.”

Lad mig forklare: 

De første 3 forudindstillinger kan jo tilgås direkte fra den lækre, praktiske systemfjernbetjening, men desværre er der ingen måde at flytte presets rundt i “streammagic”  softwaren. 


Så hvis de første tre ikke er dem, du vil have som top 3 favoritter (altså dem der kan vælges fra fjernbetjeningen), bliver man nødt til at indstille dem IGEN ved at slette hvad der er i slot 1 til 3 og sætte dem op igen i et andet slot , og herefter konfigure preset 1-3 igen, finde, copy/paste URL’er og hvad ved jeg,  en gang til…. 

… det er jo direkte pinligt!

“det er JO direkte pinligt!”  

Lad os se det i øjnene, MANGE brugere vil bruge EVO til at lytte til radio på daglig basis, og her ser det ud til, at Cambridge bevidst gør det ekstra svært at administrere og håndtere presets ud over enhver form for logik. 

Du kan også tilføje hardware kilder til et preset, og i følge supportsiderne på cambridge-webstedet skulle det endda være muligt at knytte en spotify-playliste til et preset, men på trods af min fokuserede bedste indsats var jeg ikke i stand til at få det til at fungere.   

Fed fjernbetjening

Når det endelig er lykkedes at få sine top favoritter konfigureret i preset 1-3, er den daglige brug med den fysiske fjernbetjening super tilfredsstillende.  Faktisk fandt jeg mig selv bruge fjernbetjeningen det meste af tiden og ikke appen, da appen føles “klodset”.

Hvor er min volumenkontrol i appen?


Volumen kontrol ligger f.eks et “lag nede” – og er dermed ikke altid direkte tilgængelig, hvilket kan være ret stressende. Læg hertil, at appen ikke har en “stay awake”  mulighed, hvilket betyder, at din telefon ikke er klar til at styre EVO, når du vil springe et nummer over, eller skrue ned for lydstyrken, når telefonen ringer eller der er nogen ved døren ….  Den fine IR fjernbetjening bliver derfor et must i dagligdagen, hvis du ellers har den med dig og den kan “se” EVO i lige linje…

for mig, er det klart fjernbetjeningen og ikke appen jeg rækker ud efter når det skal gå stærkt.

I sammenligning med konkurrenten Lyngdorf TDAI-1120 kunne Cambridge lære meget om en tilgængelig daglig brugergrænseflade. Lyngdorf har fordelen ved, at al avanceret konfiguration udføres via en webgrænseflade, hvorved at de mere avancerede ting, du IKKE har brug for i daglig betjening ikke behøver at rode rundt i det daglige brugerflade. 

Kun de samme grundlæggende indstillinger som i app er tilgængelige i en web-grænseflade på EVO.


Daglig brug

Hurtig startup!

Efter installationen er EVO 150 en fornøjelse at bruge på daglig basis. Den begynder at afspille fra din streaming-app fra standby på mindre end fem sekunder. 

Den begynder at afspille fra din streaming-app fra standby på mindre end fem sekunder”.

Den simple fjernbetjening med de 3 preset knapper, vil være noget der får de fleste til at være glade ved den daglige betjening.  Personligt sætter jeg stor pris på ikke at skulle distraheres af en skærm når jeg hører musik, og høvler igennem playlister eller albums de meste af tiden.   Bare det, ikke at skulle låse min telefon op for at gøre enkle ting som at justere lydstyrken, springe et spor over, o.s.v er så fedt. 

Den dejlige koncentriske knap, er også enkel at bruge, og vigtigste funktioner er tilgængelige lige ved siden af displayet på en række knapper, hvilket er fantastisk, (så længe du ikke prøver at tænde en anden internetradiostation end den, du har hørt sidst… ) Mon ikke denne brøler er noget Cambridge Audio vil adressere i en fremtidig update?  Det tænker jeg at de vil 😄..

Lyttesession


Ved første lytning overraskede EVO 150 mig meget positivt med en – for prisklassen – musikalsk og rimelig punchy lyd på mine Technics SB-R1 reference højttalere, der ikke var i prisklassen, men ikke desto mindre er det en temmelig afslørende og nådesløs højttaler, hvis nogen sov i forstærkerteknik timen eller bag mixerpulten! 😄.

 

Ved første lytning overraskede EVO 150 mig meget positivt med en – for prisklassen – musikalsk og rimelig punchy lyd på mine Technics SB-R1 reference højttalere

EVO 150 viste god kontrol, rimelig fast bas og lød aldrig presset for hårdt, selv ikke på entusiastisk niveau med seriøst dynamisk materiale. Kræfterne er altså bestemt til stede på disse 4 ohm højttalere, som jeg kender meget godt. EVO 150 er en anstændigt klingende forstærker, der helt sikkert vil levere varen med langt de fleste højttalere i sin formodede prisklasse.

Cambridge vs. Lyngdorf.

Det bliver straks interessant, når man sammenligner EVO med den hårdeste konkurrent, nemlig den ekstremt DSP raffinerede Lyngdorf TDAI-1120, –  (testet af recordere her! –  mit engelske review og software gennemgang kan ses her) der er proppet med Lyngdorfs DSP teknologi.  I direkte sammenligning UDEN nogen form for DSP trolddom slået til, foretrak jeg personligt lyden af ​​EVO 150. Den har reference højttalerne mere under kontrol, som kan høres især i rum, rytme, livlighed og baskontrol. Min fod gynger simpelthen lidt mere med EVO 150..men … når Lyngdorf ruller DSP-troldmanden ud,  får jeg en varmere, fyldigere, mere korrekt bas, mere raffineret mellemtone og en generelt mere behagelig præsentation i sammenligning, men stadig er der en snert dybere soundstage på EVO.   For vinyl elskere har EVO 150 også et fortrinligt phono trin indbygget, der lyder detaljeret og overraskende silke agtigt med et imponerende lavt støjniveau testet med en Ortofon 2M Black pickup på en Technics SL-1200GAE pladespiller med en original pressing af Level 42 “running in the family” på hjulet af stål (eller rettere bronze..) 

“I direkte sammenligning UDEN nogen form for DSP trolddom slået til, foretrak jeg personligt lyden af ​​EVO 150.”


Både Lyngdorf TDAI-1120 og EVO 150 forstærkerne lyder noget “kornet” og uinspirerende i direkte sammenligning med meget dyrere high-end switching forstærkere som f.eks Nuprime Evolution One eller Marantz PM10 som jeg havde stående på bænken og kunne sammenligne med på de dyre højttalere.   Begge er forstærkere i 60-70.000 kroners klassen, så det burde også være forventeligt! 

  Jeg ville også gerne have sammenlignet med Cambridge Audios top forstærkere i EDGE serien, men disse kunne desværre ikke skaffes grundet den aktuelle situation i elektronik branchen.

Imponerende kræfter

EVO 150 imponerer virkelig med sin kraft, og for pengene får man en pænt neutral klingende forstærker uden rigtige unoder man vil blive træt af i længden.    Jeg synes dog ikke at EVO ligefrem udfordrer enhver traditionel forstærker lydmæssigt i sin prisklasse med kamp til stregen for pengene, men den bringer al den den funktionalitet og en formfaktor, som moderne HIFI-kunder faktisk ønsker, og bevæger sig ud af stenalderen væk fra den traditionelle integrerede forstærker. 

Der er rigtig mange fine integrerede forstærkere på markedet i prisklassen 20-30.000 der leverer stor lyd, men ingen byder på så mange features og power som EVO til de penge. (Billede fra vores stortest af integrerede forstærkere)

Konkurrenterne


Der er ingen tvivl om, at denne form for indretnings venlige HIFI-streaming forstærker er en produkttype, der er kommet for at blive. Det er en genial idé, der passer til mange musikelskere, der søger bedre musikoplevelser i hjemmet der overgår enhver bluetooth-højttaler på markedet.   I denne kategori har vi konkurrenter som den f.eks den 20.000 kroner dyre NAD M10, (tidligere har testet her).  NAD M10 er mindre, har en stor touch skærm,  indbygget dirac-rumkorrektion og kører BluOS betjening,  men jeg synes ikke at den lød særlig inspirerende.

NAD M10. Læs testen her

  Den virkelige konkurrent er Lyngdorf TDAI-1120, der koster det samme som EVO 75 men udraderer den når det kommer til at bruge avancerede højttaler konfigurationer med f.eks subwoofere.

Det svære valg


Så hvis prioriteten er “korrekt lyd” i et mindre perfekt rum og / eller hvis du vil bruge meget små højttalere med subwoofere gemt i rummet, – er der virkelig ikke noget alternativ til Lyngdorf for de bedste resultater.  1120`eren kan på den anden side ikke give mig helt den samme følelsesmæssige forbindelse som EVO, og mangler funktioner som eksempelvis DSD support, TIDAL Connect og USB DAC funktion.  På den anden side igen,  er 1120 mindre og udvikler stort set ingen varme, hvilket betyder, at den kan klemmes ind overalt, og styres fra en  app der er meget anvendelig, mere “clean” og for mig føles MERE tilfredsstillende i daglig brug.

1120`eren kan på den anden side ikke give mig helt den samme følelsesmæssige forbindelse som EVO, og mangler f.eks funktioner som DSD support, TIDAL Connect og USB DAC funktion”

Prøv selv! 

… Hvad der er rigtigt for dig, skal være en balance mellem alle disse ting. Det bedste, du kan gøre som altid, er at PRØVE det i din egen opsætning og bare lytte. Enhver god forhandler bør kunne give dig denne mulighed.

Man bør også tjekke NIAM Uniti Atom til DKK 23.900, denne har en del år på bagen, og jeg har desværre ikke testet den – og kan derfor ikke opstille den her.  (kender du andre åbenlyse konkurrenter? Så giv dit besyv med i kommentarsporet!) 

Naim Uniti Atom

Konklusion

Jeg synes ​​at Cambridge Audio har lavet et homerun med dette første forsøg i kategorien “kompakt streaming forstærker”.  EVO 150 bringer stor værdi til produkt kategorien  med sit attraktive udseende, gode lydkvalitet, stabile software platform (der slet ikke er en selvfølge!)  og alligevel aggressive pris.

Den kraftfulde, solide ydeevne i evo 150 er virkelig et bevis på, hvor langt switching forstærker teknologien er kommet. 

..og så er der lige det der fede display!”

150-modellen er altså uventet alsidig og let at elske. Jeg nød så meget at lytte til musik og radio, se på den lækre indpakning, bruge fjernbetjeningen til at springe over, pause og justere lydstyrken og gennemhøvle masser af afspilningslister for at opdage ny musik…og så er der lige det der fede display!

Jeg tror, ​​at dette sandsynligvis er en af ​​de bedste streamere, jeg er stødt på, med den perfekte blanding af format og tjenester understøttet i en venlig pakke, der vokser på dig hver dag, du bruger den.

Jeg tror, ​​at dette sandsynligvis er en af ​​de bedste streamere, jeg er stødt på, med den perfekte blanding af format og tjenester understøttet i en venlig pakke, der vokser på dig hver dag, du bruger den.”

Aspekter af brugeroplevelsen som app designet og håndteringen af presets kan stadig forbedres, hvis man skal stræbe efter perfektion (og det bør man, ikke sandt?).  Den gode nyhed er dog, at den kritik, jeg har givet, er ting, der let løses via softwareopdateringer.

Det ødelægger dog ikke et ellers meget positivt førstehåndsindtryk! 

Tillykke med den nye baby, Cambridge! – den vil helt sikkert skabe masser af nye musikelskende fans derude!


For mere info besøg Cambridge audio

Testholdets tidal playliste (opdateres løbende)

Stjernholm Reviews playlister


Morten Stjernholm er inkarneret film & musik elsker, og har 30 års erfaring fra den professionelle audio/video industri, både på den skabende og den tekniske side.  Morten arbejder i dag som uafhængig konsulent indenfor high-end AV, HIFI produktudvikling, beta testning, marketing og salg m.m.

På recordere.dk anmelder han især det tungere HIFI og surround. Hans grundfilosofi er,  at hvis det lyder rigtigt, så ER det rigtigt.

Mortens forskellige lyd-eventyr kan følges sjatvis på instagram profilen stjernholmreviews og ikke mindst på hans engelsksprogede youtube kanal

Se det internationale review på Youtube:


 

Denne artikel er en del af serien: alt i et hifi

Denne artikel er en del af serien: HIFI Streaming

Denne artikel er en del af serien: Premium HIFI Forstærkere

Denne artikel er en del af serien: Streaming forstærkere

Cambridge Audio EVO 150

8.6
Innovation 8.0
Design 10.0
Lyd (i prisklassen) 7.0
Features 8.0
X-Faktor 10.0

Plus

  • Design
  • Gode features
  • Alt i tilslutninger!
  • God RIAA + HDMI
  • Stor forstærkereffekt
  • Skøn fjernbetjening
  • Godt display
  • Udskiftbare sidepaneler

Minus

  • Preset håndtering
  • Minijack hovedtelefon
  • Ingen crossover på sub output
  • Tonekontrol
  • Tung app
  • Lidt uinspirerende lyd
  • Der findes en Lyngdorf 1120
Annonce:
Forrige artikelNu vil Netflix også streame spil
Næste artikelApple-spåmand: 2021-iPhone byder ikke på meget nyt
Her på recordere.dk elsker vi en god dialog. Blot det holdes i en pæn tone, uden personhetz og indenfor emnet. Tak fordi du bidrager positivt. Kommentarer modereres.